וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה משמעותית נוספת באבטלה

עומר רבין

4.1.2010 / 12:59

מספר המפוטרים החדשים בחודש דצמבר רשם ירידה של 4% - זאת בהמשך למגמת ירידה שנרשמה גם בחודשים קודמים. ירידה של 2% נרשמה בסך התביעות שהוגשו לקבלת דמי אבטלה

נמשכת מגמת היציאה מהמשבר הכלכלי: המוסד לביטוח לאומי מפרסם היום (שני) כי מספר המפוטרים במשק בחודש דצמבר ירד ב-4% וכי מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שהוגשו לסניפי הביטוח הלאומי הסתכם ב-15,400 לעומת 16,000 תביעות חדשות בחודש נובמבר שקדם לו.

ירידה משמעותית נרשמה גם במספר הכולל של תביעות שהוגשו לדמי אבטלה (חדשות ותביעות המשך – של עובדים שפוטרו בחודשים קודמים): סך כל התביעות שהוגשו למוסד נאמדות ב-86,000 לעומת 89,500 בנובמבר – ירידה של כשני אחוזים.

מגמת הירידה בתביעות לדמי אבטלה החלה כבר בחודש יולי האחרון ונשמרה לכל אורך החציון השני של שנת 2009. שיא התביעות השנתי נרשם בחודש יוני אז הגיע מספר התביעות ל-97 אלף, כך שבסך הכל נרשמה ירידה מרשימה של יותר מ-11% בתביעות האבטלה במהלך המחצית השנייה של השנה.

מגמה זו הפוכה למגמה שנרשמה בסטטיסטיקות המוסד במחצית הראשונה של 2009 בה האמיר מספר התביעות לדמי אבטלה בקצב מהיר.

במוסד לביטוח לאומי מדווחים כי על אף מגמת הירידה שנרשמה במחצית השניה של 2009 לעומת המחצית הראשונה, בחישוב שנתי עדיין נרשמה בשנה זו עלייה חדה של כ-50% בסך כל התביעות לדמי אבטלה וכן עלייה של 34% בתביעות מפוטרים חדשים שאיבדו את מקור פרנסתם בשנה זו.

"למרות הנתונים המעודדים בדבר הירידה במספר דמי האבטלה, נמשיך לפעול כדי להקל ככ לשניתן על אלו שנפלטו משוק התעסוקה – דבר אשר גורר אחריו משבר משפחתי, אישי ונפשי קשה" אמר עם פרסום הנתונים שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק הרצוג, שהוסיף: "אני מציע שלא לנוח על זרי הדפנה ולהכריז על יציאת המשק מהמיתון. למדינת ישראל יש חובה מוסרית כלפי אזרחים שמבחינתם השתלבות בעבודה היא צורך חיוני לנהל שגרת חיים סדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully