וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש זיכה בוחן רכב שהואשם בקבלת שוחד

4.1.2010 / 12:24

עובד במשרד הרישוי בחולון הואשם כי התעלם מליקויים בכלי רכב שבדק תמורת שוחד. בית המשפט זיכה אותו מחמת הספק. עונש מאסר של חצי שנה נגזר על שלושה נאשמים נוספים בפרשה

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה אתמול (ראשון) מחמת הספק את יוסף שאדי, עובד לשעבר במשרד הרישוי בחולון, מעבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה,
לקיחת שוחד ומתן תעודה כוזבת.

שאדי הואשם בכך שבשלושה מקרים שינה ייעוד לרכב מסחרי ללא מושבים וללא חגורות בטיחות ל"אוטובוס זעיר", המיועד להסעת עשרה נוסעים. מדובר בפרשה שנחשפה באמצעות הפעלתו של סוכן סמוי, והובילה להגשת כתבי אישום נגד שמונה בוחני רכב.

השופט דוד רוזן קבע שאופן שיטת העבודה במשרד הרישוי גרם לכך שלשאדי הוגשו מסמכים שלא היו קשורים לרכבים אותם בדק, ואלו אושרו אחר כך במשרד. "המארג הראייתי שהוכח בפני מצביע על כך שלכל בעל רכב או מאכר היתה נתונה אפשרות מעשית להציג במשרד מסמכים לצורך אישור – מסמכים שאינם נוגעים לרכב הספציפי אותו בדק וראה בעיניו הבוחן", הסביר השופט. הוא הגדיר זאת "נתיב אפשרויות סלול להחתמת המסמכים במרמה, מבלי שהבוחן ראה ובדק את הרכב נשוא המסמך", אולם קבע שהדבר מטיל ספק על כך ששאדי היה מעורב בפעילות פלילית.

שלושה מעורבים נוספים בפרשה נידונו לחצי שנת מאסר לאחר שהורשעו, בין השאר, בעבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, תיווך בשוחד והפרת הוראה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully