וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צה"ל יכבוש את הכלא הפרטי בדרום?

4.1.2010 / 12:39

לאחר שבג"ץ מנע את פתיחתו של בית הכלא הפרטי סמוך לבאר שבע, בצה"ל נבדקת האפשרות כי המבנה יהפוך לבית הכלא הצבאי היחיד בארץ

האם בית הכלא הפרטי שנפסל לשימוש על ידי בג"ץ יהפוך לכלא צבאי? בחיל המשטרה הצבאית נבחנת בימים אלה האפשרות כי בית הכלא הפרטי שהוקם על ידי חברת "אפריקה ישראל" סמוך לבאר שבע בעלות של 250 מיליון שקל, יועבר לידי צה"ל. בכך הוא יהפוך לבית הכלא הצבאי היחיד, ויאחד את כלא 4 וכלא 6. על פי ההצעה, בסמוך למתחם יוקם גם בית דין צבאי וקריה משפטית. ההצעה צפויה להגיע בשבועות הקרובים לשולחנו של סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ שיכריע בנושא.

על פי הפרסום בעיתון "במחנה", בצה"ל מתקשים בשנים האחרונות להתמודד עם הצפיפות ההולכת וגדלה בבתי הכלא הצבאיים. "כבר 12 שנים שאנחנו מתכוונים בחיל לבנות כלא מרכזי אבל זה תמיד נופל בגלל בעיה תקציבית", אמר קצין המשטרה הצבאית תת אלוף מאיר אוחנה. "מדובר בכלא מודרני, מתקדם ומושקע בתחומים רבים. יש כאן הזמנות מצויינת".

המדינה צפויה לרכוש את בית הסוהר שהוקם והיה אמור להיות מתקן הכליאה הראשון בישראל שיופרט ויעבור מידי השב"ס לידיים פרטיות, אולם בהחלטת בג"ץ נפסל הרעיון, זאת על אף ההשקעה הרבה בבניית המתקן בנגב.

במידה ואכן יעבור בית הכלא לידי צה"ל, יהיה זה צעד נוסף של הצבא במעברו לנגב. חיל האוויר כבר העביר את מרבית יחידותיו לבסיס נבטים, זאת בנוסף לעיר הבה"דים שצפויה להיבנות סמוך לצומת הנגב. בנוסף צפויים להיבנות סמוך לבאר שבע קריית המודיעין וקריית התקשוב, לשם יעברו מרבית יחידות המערכים הממוקמות כיום בבסיסים במרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully