וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ בטירוף: הנשיא שם טבעת לאישה שלישית

טליה שחר

4.1.2010 / 15:38

יש גברים שבקושי מסתדרים עם אישה אחת, אולם נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה הבוחר בפוליגמיה צפוי להינשא בטקס זולו מסורתי לאישתו השלישית במקביל. זומה כבר מתכנן את החתונה הבאה. מזל טוב

דרום אפריקה תזכה לחגוג היום (שני) את חתונתו של הנשיא ג'ייקוב זומה עם טובקה מדיבה בטקס זולו מסורתי. בכך תהפוך מדיבה בת ה-36 לגברת הראשונה מספר 3 של המדינה, זאת מפני שהנשיא כבר נשוי במקביל לשתי נשים אחרות. עד עתה התחתן הנשיא הפוליגמי בן ה-67 ארבע פעמים, אולם אחת מנשותיו הקודמות שמה קץ לחייה והאחרת התגרשה ממנו.

שבט הזולו נמנה על הקבוצה האתנית הגדולה ביותר בדרום אפריקה. מנהג הפוליגמיה של השבט והנשיא זומה מעוגנים בחוק, אך מעוררים מחלוקת. צעירים רבים סבורים כי אין לו מקום במדינה מודרנית, אולם הנשיא טוען כי "יש הרבה פוליטיקאים שיש להם פילגשים וילדים שהם מסתירים כדי להעמיד פנים שהם מונוגמים. אני מעדיף להיות בגלוי".

טובקה והנשיא התארסו לפני שנתיים, לאחר שזומה שילם למשפחתה של אהובתו את ה"אילובולו", הנדוניה המסורתית. מאז מופיעה העלמה טובקה עם זומה ושתי נשותיו הנוספות באירועים רשמיים שונים, כולל האירועים שבהם השתתף זומה מאז נבחר בחודש מאי בשנה שעברה לנשיא.

זומה בדרך לעבור את הנרי השמיני?

החתונה המפוארת אמורה לכלול את מיטב מסורת הזולו. בתפריט: שחיטת עזים וכבשים. העיתון הבריטי "הגרדיאן" מדווח כי במהלך הטקס, זומה צפוי להבטיח למדיבה, אם לשלושה מילדיו, שיאהב אותה ויגן עליה.

מדיבה תצטרף לסיזאקלה קומאלו-זומה, הנשואה לנשיא מאז 1993, ונומפומללו נטולי-זומה, שנישאה לזו לפני שנתיים. זומה היה נשוי כאמור בעבר לשתי נשים נוספות. ב-1998 הוא התגרש משרת הפנים של דרום אפריקה, נקוסזאנה דלאמיני-זומה. בשנת 2000 התאבדה קייט מאנטסו זומה, לאחר שתיארה את חייה עם הנשיא כ"24 שנים של גיהינום". על פי דיווחים שונים לזומה יש בין 10 ל-19 ילדים.

עדיין לא נקבע מועד לחתונה השישית של זומה. על פי דיווחים, משפחתה של ארוסה נוספת, גלוריה בונגי נגמה, נתנה בשבוע שעבר למשפחתו של זומה מתנות - מנהג שעל פי המסורת המקומית, מסמל כי כל ענייני החתונה סוכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully