וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה: ברק קיבל טובת הנאה

4.1.2010 / 11:33

ועדת האתיקה של הכנסת קבעה כי שר הביטחון קיבל טובת הנאה בשדרוג כרטיס הטיסה שלו מניו יורק לישראל ממחלקת עסקים למחלקה ראשונה. השר יידרש להחזיר את שווי ההטבה שקיבל

ועדת האתיקה קבעה הבוקר (שני) כי שר הביטחון אהוד ברק קיבל טובת הנאה כאשר שדרג את כרטיס הטיסה שלו ב- 10 בנובמבר 2009 מניו יורק לישראל, ממחלקת עסקים למחלקה ראשונה. הוועדה דנה בנושא בעקבות תלונתו של חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי). הוועדה, בראשות חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) קבעה כי על שר הביטחון ברק להעביר למדינה את שווי ההטבה שקיבלו הוא ורעייתו.

לטענת מגיש התלונה, ח"כ אריאל, הסכמתו של השר ברק לשדרוג הכרטיסים מהווה קבלת טובת הנאה אסורה ועומדת בניגוד להחלטות ועדת האתיקה של חברי הכנסת. לדבריו, "אין חולק על כך ששדרוג מושב הטיסה, בוודאי בטיסה טרנס-אטלנטית, הוא בגדר שדרוג משמעותי".

ברק השיב לוועדה כי מעבר של שר הביטחון, במהלך טיסה בתפקיד ממחלקת עסקים למחלקה ראשונה, מוסדר בהסכם הקיים עם חברת אל-על ביחס לראשי ממשלה לשעבר, ואין בכך משום קבלת טובת הנאה או ניגוד עניינים אסור. כמו כן, טען השר כי הנסיעה המדוברת היתה נסיעה ממלכתית בתחום מדיני בעל חשיבות רבה, והכללים בנוגע לנסיעת שר לחו"ל, אינם עוסקים בעניין נהלי ועדת האתיקה ומתייחסים לסיטואציה של נסיעת חבר הכנסת לחו"ל במימון של גורם חיצוני.

בהתחשב בטענתו של השר ברק כי פעל בתום לב, וכי סבר שהדבר מותר בשל תפקידו בעבר כראש הממשלה, החליטה הוועדה להסתפק בהעברת שווי המתנה למדינה.

מחברת אל-על נמסר בתגובה כי הם "לומדים את החלטת הוועדה". מלשכת שר הביטחון לא נמסרה תגובה.

העסיק עובדת זרה

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) אמר בתגובה להחלטה כי "אהוד שוב ברח. הפעם מהכנסת. שר הביטחון נהיה דני דין - רואה ואינו נראה, אוכף ואינו נאכף ברק חושב שוועדות הכנסת הן וועדות קישוט ולא המקום בו הוא חייב לתת דיווח ולהשיב על שאלות קשות".

ברק זכה לאחרונה לביקורת רחבה ונוקבת, בעקבות דו"ח המבקר על משלחת משרד הביטחון שיצאה לסלון האווירי בפריז. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס טען כי מדובר בבזבוז משווע של כספי משלם המיסים.

לפני כחודשיים נחשף שברק מעסיק עובדת זרה ללא רישיון עבודה בביתו שבמגדלי אקירוב בתל אביב. על פי החשיפה, העובדת, מהפיליפינים, נשכרה על ידי אשתו של ברק, נילי פריאל, והיא הועסקה לעבודות ניקיון, ובסיוע להכנת אירועים בביתם. מלשכת ברק נמסר אז כי "היא הועסקה באופן מזדמן וזמני בניקיון ואינה מועסקת עוד".

בקיץ אשתקד נחשפה פרשה בה היתה מעורבת אשתו של ברק, נילי. פריאל השתמשה בקשריו של ברק כדי לקדם את ענייני חברת יחסי הציבור שהקימה, "טאורוס", וכדי לאתר לקוחות לחברה. בין היתר, דווח כי איש העסקים היהודי- אמריקאי דייוויד פישר, שתרם סכומי כסף גדולים לברק, נמנה עם לקוחותיה של פריאל. בעקבות הביקורת הציבורית סגרה פריאל את המשרד לאחר זמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully