וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב יוזמת: מדינה פלסטינית תוך שנתיים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.1.2010 / 9:27

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק בשארם א-שייח'. מובארק יציג לאבו מאזן תוכנית לכינון מדינה פלסטינית בתוך שנתיים בגיבוי ערבות אמריקאית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגש היום (שני) בשארם א-שייח' עם נשיא מצרים חוסני מובארק, שצפוי להציג לו יוזמה מדינית חדשה. דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, אמר כי התוכנית שיציג מובארק היא תוכנית אמריקאית הכוללת הקמת מדינה פלסטינית תוך שנתיים ומכתבי ערבות אמריקאים הן לפלסטינים והן לישראל. זכי ציין כי "כרגע מדובר ברעיונות בלבד. כולם חושבים על הדרך הטובה ביותר לחדש את המשא ומתן על מנת שהוא יהיה רציני. אם הרעיונות האלו יצליחו להגשים את מטרתם, כולנו נברך על כך". שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט וראש המודיעין עומאר סלימאן יטוסו לאחר הפגישה לוושינגטון וללונדון, שם ידונו עם בכירי הממשל בתוצאות הפגישות.

אתמול נפגש אבו מאזן עם סלימאן ודן עמו בשורה של נושאים, ביניהם מאמציה של מצרים לחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובמשבר בין חמאס לפתח. לאחר ביקורו במצרים צפוי אבו מאזן לבקר גם בכווית, קטאר, ירדן וטורקיה. ככל הנראה, מובארק ידרוש מאבו מאזן לחדש את המו"מ עם ישראל בעקבות מסריו של נתניהו, לפיהם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית ועל רקע הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

אתמול מסרו מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים מאד" לאתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה" כי מצרים סיימה את התייעצויותיה עם ישראל ועם הממשל האמריקאי והיא עומדת להציג לפלסטינים תכנית מדינית חדשה. לפי הדיווח, במסגרת התוכנית ישראל תסכים להקפאה "שקטה" של הבנייה בהתנחלויות ואף תשחרר מספר בכירים פלסטינים מבתי הכלא "כמחווה של רצון טוב לרשות הפלסטינית".

בראיון לעיתון הכוויתי "א-ראי" אמר אתמול אבו מאזן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נקט עד כה בשום צעד חיובי. "כל עמדותיו שליליות", אמר. "מה שעושה ממשלת ישראל בירושלים אינו מקובל עלינו בשום פנים ואופן, אנחנו מתנגדים לכך בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully