וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתקן הליקויים כדי למנוע עוד מקרים"

רמי שני

4.1.2010 / 10:53

מפכ”ל המשטרה התייחס לרצח של לאון בן ה-7 ואמר: ”השוטרים עשו עבודה מקצועית, ישנם פערים במשרדי הממשלה”. בדיקה שעברו התאומים החשודים לפני הרצח העלתה: הם לא זקוקים לטיפול פסיכיאטרי

שי מכלוף

(צילום: יוסף בדלוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, התייחס הבוקר (שני) לטענות שהופנו כלפי המשטרה בנוגע לאירועים שקדמו למקרה הרצח של הילד לאון קלנטרוב בבני עי"ש. בפורום "משטרה חברה" של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר המפכ"ל כהן כי "במקרה הטראגי של רצח הילד בבני עי"ש, השוטרים פעלו כשורה בנסיבות האירוע. לא ניתן היה לבצע פעילות אכיפתית מקדימה. החוקרים בתחנת קריית מלאכי עשו עבודה מקצועית בתלונה שהוגשה לפני חודש. ישנם פערים מול משרדי ממשלה אחרים וצריך לטפל בהם לאורך זמן על מנת למנוע עד כמה שניתן מקרים קשים בעתיד".

מוקדם יותר היום דווח כי האחים נאור ואדיר סודמי, החשודים ברצח הילד לאון קלנטרוב, לא הוגדרו כנזקקים לטיפול רפואי פסיכיאטרי, כך עולה מדו"ח שחיבר מנהל אגף הרווחה ביישוב בני עי"ש, יאיר בן יעיש בסוף השבוע שעבר. הדו"ח הועבר למנהלת משרד הרווחה במחוז המרכז וראש המועצה המקומית בבני עי"ש, מרק בסין.

בסין אמר כי "הדבר יוצר שאלה קשה מאוד ומטרידה. האם האחים הוגדרו כמסוכנים לציבור?". מהשאלה הזאת נגזרות לדבריו שאלות נוספות. "אם הם היו מסוכנים לציבור, מדוע הם גרו בסביבת מגורים רגילה?" הוא היקשה, "הם הרי עברו אבחנה פסיכיאטרית. לא הגיעו לגביהם למסקנה נחרצת. אז האם הבדיקה הייתה נכונה?".

בסין אמר, שהוא העלה את השאלה הזאת, בפגישתו עם גורמי משטרה: "נאמר לי, שהיו בעבר תלונות כלפיהם והן נחקרו. אחת השוטרות שאלה אותי: האם זה הופך אותם לרוצחים פוטנציאליים?". ראש המועצה הסכים כי השארת שני האחים להתגורר בסביבה כזאת, היא כמו פצצת זמן חברתית: "זה כמו לגור ליד צ'רנוביל חברתי". בדו"ח שבסין מחזיק, לא נכתב בבירור מתי עברו השניים את הבדיקה, אולם הוא העריך שהדבר נעשה סמוך למועד קבלת התלונה בעניינם, לפני מספר שבועות.

חקירת שני האחים תמשך גם היום והיא תעשה במטה היחידה המרכזית במשטרת לכיש, על ידי חוקרים מקצועיים שאינם שוטרים.

"יש סיכוי שישחררו את האחים"

מוקדם יותר הכחיש עו"ד הדין ירון פורר, פרקליטם של האחים סודמי, את העבירות המיניות המיוחסות לשניים ודורש להפנות אותם לבדיקה נפשית. פורר אמר כי "ברור שמצבם הנפשי ומצבם השכלי צריך להיות מלובן על ידי מומחים. בית המשפט נדרש לשאלה הזו ואני מקווה שהיום הוא ייעתר לבקשתנו ויורה על משלוח האחים לבדיקה פסיכיאטרית. בראיון לגלי צה"ל הוסיף פורר כי "יש סיכוי שהשניים ישוחררו לביתם אם יוכח שהם סובלים מבעיה נפשית והליקויים שלהם לא יצריכו אשפוז".

אמש התברר כי קלנטרוב בן ה-7, שנרצח במהלך סוף השבוע ביישוב בני עי"ש לא נאנס. מנתיחת גופתו שנערכה במכון לרפואה משפטית באבו כביר עולה עוד, כי רוצחו של קלנטרוב חנק אותו למוות.

לאון בן ה-7, שנרצח על פי החשד בידי התאומים אדיר ונאור סודמי, הובא אתמול למנוחות בבית העלמין באשדוד. ההלוויה נערכה בנוכחות עשרות אנשים, ואביו של לאון בקושי הצליח לומר עליו "קדיש" ופרץ בבכי כל העת. אמו של לאון לא אמרה מילה במהלך ההלוויה ורק הביטה על גופת בנה.

מנהלת בית הספר "אופק" בו למד לאון ומורתו של לאון ספדו לו וסיפרו על ההשקעה של הוריו של לאון בבנם ועל הארוחות שהכינו לו. "אני זוכרת איזו עוגה נהדרת הם הכינו ליום הולדתך", אמרה המורה. ראש מועצת בני עי"ש, מארק בסין, אמר להורים: "זה אסון כבד. אין לי מלים שיכולות לנחם אתכם. אי אפשר להבין את המעשה הנורא הזה. החיוך של לאון זועק לשמיים".

עדכון ראשון: 8:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully