וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 בני משפחה פונו מביתם בהתנחלות נגוהות

יהושע בריינר

4.1.2010 / 7:49

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי פינו הלילה שלושה מבני עץ ואוהל בהתנחלות נגוהות שבדרום הר חברון, והוציאו מהמקום משפחה בת שמונה נפשות, בהם שישה ילדים. "זה מעשה שפל"

כוחות הביטחון והמנהל האזרחי פינו במהלך הלילה (שני) שלושה מבני עץ ואוהל בהתנחלות נגוהות שבדרום הר חברון ופינו מהמקום משפחה בת 8 נפשות, בהם 6 ילדים. לטענת המנהל, מדובר במבנים שנבנו שלא כחוק. עם זאת, המתנחלים זועמים וטוענים כי "זריקת משפחה עם שישה ילדים באמצע הלילה לרחוב היא מעשה שפל ולא מוסרי". האירוע עבר במהלך הלילה ללא עימותים או אירועים חריגים אחרים.

אסף פריד, שתכנן להיכנס לאחד המבנים שנהרסו, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו היינו אמורים להיכנס בעוד שבוע לבית שנמצא בתכנון של היישוב. הבעיה היחידה היא שהוא לא עבר את כל ההליך הפרוצדוראלי. רק במרחק של 200 מטרים משם יש אלפי בתים שנמצאים באותו מצב כמו הבית שלנו, רק שהם של פלסטינים. בהם לא נוגעים".

פריד ציין כי "שר הביטחון החליט להתנהג בשיטה של הצארים הרוסים וברגע שיש לו בעיות בבית הוא שולח את הצבא לפגוע במתנחלים, ובינתיים ראש הממשלה מוחא כפיים מהצד".

המתנחלים זועמים על כך שבאמצע הלילה הוצאה משפחה עם שישה ילדים בקור מקפיא. פריד הזכיר כי "רק לפני שנה אמר בית המשפט את דברו על הוצאת ילדים באמצע הלילה והריסת ביתם (בפסק הדין של נועם פדרמן – י.ב) וביקר בצורה חריפה את התנהלות מערכת הביטחון, אבל שוב, כנראה שהחוק לא מעניין את אהוד ברק וכל מה שמעניין אותו זה לפגוע במתנחלים".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לפינוי כי "לשר ביטחון המתגורר במרומי מגדלי אקירוב אין כנראה שום בעיה מוסרית להורות לצה"ל לגרש מביתה משפחה עם 6 ילדים בשם החוק. מי שמעסיק בביתו עובדים זרים לא חוקיים, מואשם בקבלת כספים באמצעות חברות הרשומות על שם בנותיו, וחי במלונות פאר בפריז, לא יהיה לעם ישראל לעולם מי שמוסמך לדבר בשם החוק. כשנבוא עימו חשבון נזכור גם את מעשי הנבלה שלו בנגוהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully