וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק ידרוש מאבו מאזן לחדש את המו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.1.2010 / 0:17

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש במצרים עם עומאר סלימאן לקראת פגישתו עם הנשיא חוסני מובארק. הנשיא המצרי צפוי ללחוץ על אבו מאזן לשוב למשא ומתן עם ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אמש (ראשון) בשארם א-שייח' עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן ודן עמו בשורה של נושאים, ביניהם מאמציה של מצרים לחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובמשבר בין חמאס לפתח. מחר בבוקר צפוי אבו מאזן להיפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק ולשמוע ממנו פרטים אודות תכניתה המדינית החדשה של מצרים. לאחר ביקורו במצרים צפוי אבו מאזן לבקר גם בכווית, קטאר, ירדן וטורקיה. ככל הנראה, מובארק ידרוש מאבו מאזן לחדש את המו"מ עם ישראל בעקבות מסריו של נתניהו, לפיהם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית ועל רקע הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

אתמול מסרו מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים מאד" לאתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה" כי מצרים סיימה את התייעצויותיה עם ישראל ועם הממשל האמריקאי והיא עומדת להציג לפלסטינים תכנית מדינית חדשה. לפי הדיווח, במסגרת התכנית ישראל תסכים להקפאה "שקטה" של הבנייה בהתנחלויות ואף תשחרר מספר בכירים פלסטינים מבתי הכלא "כמחווה של רצון טוב לרשות הפלסטינית.

המקורות ציינו כי מלבד שחרור אסירים והקפאה "שקטה" של הבנייה בהתנחלויות, ישראל "תביע נכונות לדון בגבולות המדינה הפלסטינית, בתנאי שהפלסטינים יסכימו לחילופי שטחים". לדברי המקורות, שחרור הבכירים הפלסטינים מהכלא נועד גם לחזק את כוחות הביטחון הפלסטינים בגדה במאבקם בחמאס.

לדברי מקורות ברמאללה, אם אבו מאזן יסכים לתכנית המדינית שגיבשה מצרים, מובארק יזמין אותו לפסגה מצרית-אמריקאית-פלסטינית-ישראלית שתיערך בשארם א-שייח' בסוף חודש ינואר או בתחילת חודש פברואר. "שם הצדדים צפויים להכריז פומבית על חידוש המשא ומתן", אמרו. לדברי המקורות, המשא ומתן צפוי להימשך כשנתיים.

בתוך כך, בראיון לעיתון הכוויתי "א-ראי" אמר אבו מאזן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נקט עד כה בשום צעד חיובי. "כל עמדותיו שליליות", אמר. "מה שעושה ממשלת ישראל בירושלים אינו מקובל עלינו בשום פנים ואופן, אנחנו מתנגדים לכך בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully