וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים והערבים נגד חוק הנאמנות

3.1.2010 / 20:44

גם במפלגות הדתיות לא מרוצים מהצעת החוק הדורשת להצהיר אמונים למדינה ציונית ויהודית. ח"כ מוזס: "אם ההצעה מבקשת לחדד את יהדותה של המדינה, מדוע להזכיר גם ציונית?"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

מסתבר שלעדה החרדית ולערביי ישראל יש משהו במשותף: שני המגזרים מתנגדים להצעת "חוק הנאמנות". ערביי ישראל מתנגדים להצעה בעקבות הצורך להכריז על יהדותה של המדינה ובעדה החרדית מתנגדים לה בשל ההכרזה על ציונותה של המדינה. על פי הצעת החוק, יידרשו חברי הכנסת להצהיר אמונים למדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ אליעזר מוזס אמר לוואלה! חדשות כי "ההתנגדות שלנו נובעת מכך שהצעת החוק מבקשת להצהיר נאמנות למדינת יהודית וציונית. אם הייתה הצעת החוק מבקשת לחדד את יהדותה של המדינה, מדוע צריך להזכיר גם ציונית? הציונות ההרצליינית זו לא הציונות שלנו. אם מתחילים לפרט בדיוק מהי המדינה, מדוע לא אומרים סוציאליסטית או קפיטליסטית? כמו שזה שנוי במחלוקת גם הפירוש של הציונות שנוי במחלוקת. הציונות מבחינתנו זה ההשתוקקות להשבת השכינה לציון". מוזס הוסיף כי מחר הוא יביא את הסוגיה לדיון בסיעת יהדות התורה, אך ככל הנראה תדרוש הסיעה להטיל וטו על הצעת החוק.

"אופטימי שההצעה תעבור"

יוזם ההצעה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אמר בתגובה כי "מדובר באי הבנה. דיברתי הערב עם ח"כ מוזס הוא אמר שהוא לא קרא את החוק אבל הוא לא מוכן להצהיר על עצמו שהוא ציוני. אמרתי לו שהוא לא צריך להצהיר שהוא ציוני אלא הצעת החוק מדברת על מדינה ציונית. כמו שאני לא מצפה מאחמד טיבי שיכריז שהוא יהודי אלא שיכריז שהמדינה יהודית. בכל מקרה אדבר איתם גם לפני כינוס הנהלת הקואליציה. אני מודאג יותר מאופן הצבעתה של מפלגת העבודה. אני חושש שהם ירצו למצוא חן בעיני הערבים ולהתנגד להצעת החוק. בסופו של דבר אני אופטימי שהצעת החוק תעבור".

מחר תדון הנהלת הקואליציה בהצעת החוק. אם אחת מסיעות הקואיציה תטיל וטו על ההצעה אז הקואליציה תהיה מחויבת להתנגד לה. זאת משום שבהסכם הקואליציוני נכתב ששינוי חוק יסוד צריך להיות באישור כל מפלגות הקואליציה. במידה שהנהלת הקואליציה תאשר את ההצעה היא תעבור לתחילת הליך החקיקה ולהצבעה בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully