וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזרח בריטי ניסה לרכוש השלט מאושוויץ"

על פי דיווח בסנדיי מירור, ניאו נאצי בריטי אמיד שרצה את השלט כמזכרת, התרברב בקרב חברי הקהילה הניאו-נאצית על כוונתו לשלם סכומי עתק תמורת השלט ההיסטורי

מאחורי גניבת השלט "העבודה משחררת" ממחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין, עומד אזרח בריטי אמיד, הידוע כניאו נאצי וכאספן של חפצים נאצים היסטוריים, כך דווח היום (ראשון) המגזין "סנדיי מירור". הדיווח הזה עומד בסתירה לטענה כי מאחורי הגניבה עמדה כנופיה של פושעים ממזרח אירופה, שביקשה לגנוב את שלט המתכת במטרה לממן פיגוע ניאו-פשיסטי בפרלמנט השבדי.

על פי הדיווח, האספן הבריטי ביקש לשמור את השלט כמזכרת והשתמש בקשריו בקהילה הניאו-נאצית בכדי להבהיר שיהיה מוכן לשלם סכום כסף גדול עבורו.

עד כה נעצרו חמישה אזרחי פולין בחשד למעורבות בגניבה, אולם מקורות המקורבים לחקירה טוענים כי העצורים הם רק חלק קטן מהמעורבים בפרשה. על פי הדיווח, השלט, שנמצא בפולין לאחר שלושה ימים מאז שנגנב, היה אמור להיות מוחבא במרתף בשטוקהולם בשבדיה, ומשם לעבור לידיו של האספן הבריטי. הכסף תמורת השלט היה אמור לממן פיגועים ברחבי שבדיה, במטרה להפריע למהלך הבחירות הצפויות להיערך שם השנה. על פי הדיווח, התכנון נתקל בקשיים כאשר הגנבים נבהלו מפעילות משטרת פולין לאחר הגניבה, והשליכו את השלט ביער בצפון המדינה לפני שנמלטו ממנה. השלט אותר באמצעות מידע שהתקבל מאחד מהמעורבים בגניבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אושוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully