וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצומים בשירות המדינה מתרחבים

חיים ביאור

3.1.2010 / 19:35

עובדי הטאבו, מס ההכנסה והמכס ישבתו לאות סולידריות עם עובדי שירות התעסוקה ורשות המים. למעגל סכסוכי העבודה מצטרפים בצעד נדיר עובדי משרד הביטחון עקב חששות לצמצומים

ההסתדרות בראשות עופר עיני, החלה להקצין את טקטיקת המאבק שהיא מנהלת נגד משרד האוצר בהקשר לדרישתה כי ייחתם הסכם שכר חדש לעובדי שירות התעסוקה. ההסתדרות החליטה שכל יום תקיים קבוצת עובדי אחרת בשירות המדינה שביתה ליום אחד לאות סולידריות עם עובדי שירות התעסוקה השובתים כבר שבוע ועם עובדי רשות המים השובתים כבר 5 שבועות.

מחר ישבתו עובדי לשכות המקרקעין במשרד המשפטים (הטאבו). העובדים לא יקבלו קהל ולא ישיבו לניות טלפוניות. עקב כך לא ניתן יהיה לרשום בעלות, שיעבוד, משכתנא או הערת אזהרה על נכסי נדל"ן ומקרקעין.

היום היה תורם של עובדי מס הכנסה ומיסוי מרקרעין לקיים שביתת סולידריות ועקב כך משרדי רשות המיסים היו סגורים לקהל במשך ארבע שעות. בשבוע שעבר נקטו עיצומים ליום אחד עובדי המכס.

למעגל השיבושים עומדים להצטרף, בצעד נדיר, עובדי משרד הבטחון. יו"ר ועד עובדי משרד הביטחון, אליעזר חסון, דרש אתמול מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בתגובה לשינויים המבניים במשרד, אותם מתכוונת ההנהלה לבצע בצעד חד צדדי, לטענתו. לדבריו, העובדים מתנגדים לצמצום כוח האדם במשרד, כפי שהמלימה חברת מקינזי, ללא הסכם שכר שייחתם בין ההסתדרות להנהלת משהב"ט.

850 עובדי שירות התעסוקה נוקטים עיצומים בגיבוי ההסתדרות, בתגובה על כך שטרם נחתם עמם הסכם עבודה קיבוצי חדש. לטענתם, במשך כמה שנים הם מועסקים מתוקפו של הסכם עבודה ישן ויש לעדכן את [במסגרת העיצומים, שיימשכו גם היום, עובדי שירות התעסוקה אינם פותחים לקהל את הלשכות ברחבי הארץ. כתוצאה מכך, דורשי העבודה אינם מופנים למשרות פנויות והם אינם יכולים להגיש תביעות לקבלת דמי אבטלה.

לדברי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, בימים האחרונים חלה התקדמות במו"מ עם האוצר בנוגע להסכם הקיבוצי לעובדי שירות התעסוקה. באוצר מתנים את החתימה הסופית על ההסכם בכך שעובדי שירות התעסוקה יצהירו כי ישתפו פעולה עםהרחבתה לכל איזורי הארץ של תוכנית אורות לתעסוקה (ויסקונסין) להשמה בעבודה של מובטלים מקבלי הבטחת הכנסה. כיום התוכנית מהווה פיילוט, המיושם רק בארבעה איזורים. ואולם עובדי שירות התעסוקה דורשים כי ייחתם עמם ההסכם החדש בלי קשר לשאלת הרחבתה של תוכנית אורות לתעסוקה.

עילת השביתה ברשות המים היא היעדר הסכם שכר קיבוצי ברשות, המסדיר את תנאי העסקתם של העובדים מאז הפכה נציבות המים לרשות לפני 3 שנים. לטענת האוצר עובדי רשות המים דורשים תוספת שכר בסך 2,500 שקלים, שאין הצדקה להיענות לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully