וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקופות החולים: חשפו לאן הולך הכסף

פנחס וולף

3.1.2010 / 17:23

ראש הממשלה הציע בישיבת הממשלה לערוך בדיקה חיצונית למחירי התרופות שרוכשות קופות החולים מכספי סל התרופות. סגן שר הבריאות: "זה נושא רגיש. אף אחד לא העז לגעת בזה"

ראש הממשלה יוצא נגד קופות החולים? בדיון בישיבת הממשלה על סל התרופות, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הבריאות, כי "אני מציע בדיקה של חברה מקצועית חיצונית כדי לבדוק את המחירים שאנחנו משלמים ואת שמישות התרופות בסל. אני רוצה לדעת אם נערכים מכרזים לרכש תרופות גנריות".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "עד היום אף אחד לא העז לגעת בנקודה הזו. זה דבר מאוד רגיש. קופות החולים ובתי החולים לא סיפקו את נתוני הרכש שלהם". נתניהו, השיב לו כי "חייבים לפעול בשקיפות. אלו כספי ציבור. סל התרופות יכול לחסוך מאות מיליוני שקלים אם נוודא שהרכש מתבצע על ידי מכרזים שקופים לכולם".

נתניהו הוסיף כי "אסור לשלם מחירים מופקעים לתרופות. בייחוד תרופות ותיקות שהן נחלת הכלל. אסור לבתי החולים לשמור את הנתונים לעצמם. צריך שקיפות מקסימלית ואין סיבה שלא נקנה את הטכנולוגיות והתרופות במחיר הכי נמוך שקיים".

מקופת החולים "מכבי שירותי בריאות" נמסר בתגובה כי "אנחנו תומכים בהמלצת ראש הממשלה לקיים בדיקה וקוראים לו להרחיב אותה אל כל מקורות התקצוב של מערכת הבריאות. בדיקה מעמיקה כזו תגלה שחיקה מתמשכת וחריפה בתקצוב קופות החולים וכלל מערכת הבריאות, תקצוב חסר בתחום התרופות ועוד". טרם נמסרה תגובה מיתר קופות החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully