וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת הקואליציה תכריע על חוק הנאמנות

3.1.2010 / 15:43

ועדת השרים לענייני חקיקה העבירה את תפוח האדמה הלוהט שמכונה "חוק הנאמנות" להכרעת הנהלת הקואליציה. לפי הצעת החוק יחוייבו חברי הכנסת להישבע אמונים למדינה יהודית וציונית

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) שלא להצביע על חוק הנאמנות ולהעביר את ההכרעה על הצעת החוק הקוראת לשינוי הצהרת האמונים של חברי הכנסת להנהלת הקואליציה. על פי ההצעה, שהוגשה על ידי ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), במקום להצהיר: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל", יצהיר חבר הכנסת: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לערכיה ולסמליה". בקרב הנהלת הקואליציה, שתכריע על החוק, חברים ראשי הסיעות החברות בקואליציה. הנהלת הקואליציה תכריע בנושא מחר והחלטתה תחייב את חברי הקואליציה.

הצהרת אמונים מחודשת

הצעת החוק עלתה לדיון על רקע הסערה שהתחוללה ביום חמישי כאשר ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) השמיע דרך מכשיר טלפון הנייד שברשותו נאום של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה בעת הפגנה של ערביי ישראל במחסום ארז.

לדברי ח"כ רותם, "מי ששמע וראה בימים האחרונים את התבטאויותיהם של חברי הכנסת א-סאנע וזחאלקה שהשמיצו את שר הביטחון ואף אפשרו לאויבה הגדול של מדינת ישראל לדבר אל הציבור באמצעות מכשיר נייד שהוא כל כולו רכושו של הכנסת והמדינה, מבין באופן אינטואיטיבי שיש צורך לנקוט במהלך שיביא את חברי הכנסת להיות נאמנים למדינה".

"הצעת החוק המונחת על שולחן הכנסת באה להבטיח שחברי הכנסת יתחייבו להיות נאמנים למדינת ישראל כמדינה יהודית", הוסיף ח"כ רותם. "ומי שלא ירצה להיות נאמן כאמור, יואיל שלא להיות חבר כנסת".

ח"כ רותם אמר עוד כי "התופעה בשנים האחרונות, בה חברי כנסת מכהנים פועלים בניגוד גמור לערכיה של הכנסת, ולעיתים אף כנגד כללים וחוקים אותם הכנסת מחוקקת, הינה בלתי מתקבלת על הדעת. כנסת ישראל מייצגת את מדינת ישראל ומשמשת כחלון הראווה של המדינה הן בארץ והן בעולם כולו, ומכך שחברי הכנסת הינם נציגי המדינה, ולפיכך עליהם להצהיר אמונים לבית המחוקקים מיד לאחר בחירתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully