וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר המחאה שיכבוש את המצעדים בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.1.2010 / 15:29

זמר המחאה הפופולרי איסלאם איוב מכה שוב, הפעם נגד גדר הפלדה אותה בונים המצרים על הגבול. "דברו, אזרחי מצרים. אתם רוצים לחנוק אותנו?" שר איוב בכאב

אחרי שאלפי מתושבי רצועת עזה יצאו להפגין נגד גדר הפלדה שבונה מצרים בגבול הרצועה, כעת מגיע שלב האמנות: זמר המחאה העזתי איסלאם איוב, שכתב בעבר שירי מחאה נגד נושאים רבים שעל סדר היום בעזה כגון המשבר בין חמאס לפתח ושפעת החזירים בצל המצור, כתב שיר מחאה חדש נגד מצרים. בשירו מבקש איוב מממשלת מצרים להפסיק את בניית גדר הפלדה בטענה שהיא "חונקת", כלשונו, את תושבי הרצועה.

"דברו, אזרחי מצרים", פונה איוב בשירו לשכנה מדרום. "אתם רוצים לחנוק אותנו? לאן בדיוק נלך? עזה קבורה והאנשים עייפים. מספיקות לנו הצרות מהיהודים. רחמו עלינו, מצרים. הם (המצרים – נ.י) רוצים לבנות גדר. גדר מברזל. לבטח הם יקבלו סיוע מארה"ב וישראל". עוד מבהיר איוב למצרים כי העזתים אינם אויביהם: "אנחנו לא אויבים (...) אנחנו תושבי עזה, ואנחנו נצורים".

איוב, 34, תושב העיר עזה, כתב בשנה האחרונה שירים רבים שבהם תאר את סבלם של תושבי רצועת עזה בשל המצור. בין היתר, כתב שירים על הפסקת העברת הגז לבישול לרצועה, הפסקת זרם החשמל, כישלונות סבבי שיחות הפיוס בין חמאס לפתח בקהיר ואפילו על שפעת החזירים שגבתה את חייהם של יותר מעשרה בני אדם בעזה ועוררה דאגה רבה.

הזמר העזתי מזכיר מאד את הזמר המצרי שעבאן עבד א-רחים. שניהם נתפסים כזמרים עממיים, שכותבים מילים ולחנים פשוטים וקליטים אודות אירועים אקטואלים. עבד א-רחים - המכונה במצרים "שעבולא" - כתב שירים רבים שזיכו אותו לפופולריות רבה, ביניהם הלהיטים הגדולים "אני שונא את ישראל" ו-"אני אוהב את חוסני מובארק". בשירו מלפני שנה תקף "שעבולא" את מנהיגי העולם הערבי שברכו את הנשיא ברק אובמה לרגל היבחרו והביעו שמחה לאור ניצחונו.

איוב הסביר כי שירו נגד בניית גדר הפלדה המצרית הוא "צרחה מתושבי עזה הנצורים אל אחינו המצרים שיפסיקו את בניית הגדר ושיפעלו להסרת המצור על עזה". לדבריו, את תושבי עזה לא מעניין דבר מלבד הצורך לחיות בכבוד ובחירות. "מטרת השיר היא לא לתקוף את מצרים או את ממשלתה, אלא מסר של תקווה", אמר. "תושבי עזה לא רוצים מנהרות, אלא פתיחה של המעברים. אולם כל עוד הם לא פתוחים, המנהרות הללו הן חמצן עבורנו. אם הן ייאטמו - עזה תמות".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully