וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר נאמן: "הבקשה להגדיל העליון לא ראויה"

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

3.1.2010 / 17:01

שר המשפטים הביע את התנגדותו להרחבת מספר שופטי העליון. "ההצעה אינה ראויה והיא לא תעבור". ועדת השרים דחתה ההצעה ומספר שופטי העליון יישאר על 15 ולא יוגדל ל-18

שר המשפטים יעקב נאמן הביע הערב (ראשון) את התנגדותו להצעת החוק להרחיב את הרכב השופטים בבית המשפט העליון ולהעמידו על 18. נאמן אמר כי "אני נגד הצעת החוק, היא אינה ראויה. כמי שאמון על מערכת המשפט אני מתנגד להצעת החוק והיא לא תעבור". שר המדע דניאל הרשקוביץ אמר בתגובה כי "הצעת החוק אינה פוגעת במערכת המשפט. ההיפך הוא הנכון: תוספת שופטי עליון תיתן ביטוי נאמן ומשקף יותר למגוון הדעות בעם".

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לדחות את הצעת החוק של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ויריב לוין (ליכוד) להגדיל את מספר השופטים בבית המשפט העליון מ-15 ל-18. הצעת החוק הוגשה לפני חצי שנה. היא מיועדת לעגן בחוק את מספר שופטי בית המשפט העליון, באופן שיגדיל את מספרם ל-18 שופטים. בכך יוגדל מספר שופטי העליון ויתאפשר מינויים של שמונה שופטים חדשים בשנתיים הקרובות.

"לשקם את הפרדת הרשויות"

חבר הכנסת לוין אמר ביום רביעי האחרון כי "פסיקת בג"ץ בעניין כביש 443 הוכיחה את הצורך לבצע מהפך חקיקתי שישקם את הפרדת הרשויות, ויחזיר את השפיות והציונות למערכת המשפט. הצעות החוק שאנו מקדמים עכשיו הן תחילתו של המהפך הזה".

חבר הכנסת בן ארי אמר כי "מספרם המצומצם של שופטי בית המשפט העליון מאפשר לקבוצת ביניש שליטה מלאה בהחלטות קריטיות הנוגעות לגורלה של מדינת ישראל. הרחבת מספר השופטים ייתן פתח לכניסתם של שופטים שעולמם הערכי מונע מהשקפה הרואה את מדינת ישראל כמדינה יהודית ומבחינה בין אויב לאוהב".

עדכון ראשון 15:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully