וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות: יש חשד שהעמותות למען בחירת ברק פעלו בניגוד לחוק

30.12.1999 / 8:09

חשודות כי הוקמו לצרכי צדקה וחינוך - ובפועל העבירו תרומות למימון מסע הבחירות. הליכוד: "ברק קנה את השלטון בכסף"

רשם העמותות, עו"ד עמירם בוגט, מינה השבוע חוקר מיוחד כדי שיבדוק חשד לפיו העמותות שפעלו במהלך מערכת הבחירות למען בחירתו של אהוד ברק, פעלו שלא כחוק.
בדיקת העמותות נערכת כבר מספר חודשים. מדובר בכ-17 עמותות, ולגבי שלוש מהן הצטברו ראיות לכאורה לעבירות על חוק מימון המפלגות. העמותות נרשמו לכאורה למטרות צדקה, חינוך וסיוע לנזקקים, אך החשד הוא שהן הוקמו על ידי מקורבי ברק כדי להעביר דרכן תרומות למימון מסע הבחירות. השלוש הן "ברק לראשות הממשלה", "מנהיגות 2000 - פרוייקט למעורבות קהילתית" ו"רובד".
כן התברר כי רבים מהמייסדים וחברי הוועד פעלו במספר עמותות, מה שהגביר את החשד לפעילות בניגוד לחוק. לדוגמא, גיסו של ברק דורון כהן, היה חבר בוועד של שתי עמותות וכתובתו היתה רשומה ככתובתן.
כהן ואיש העסקים לוני (אילון) רפאלי, חבר אישי של ברק, יזומנו כנראה לחקירה. כהן אמר אתמול: "בקרוב יתברר שכל העמותות פעלו כשורה. רשם העמותות עושה שימוש בהדלפות ככלי לצרכי יחסי ציבור".
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ללשכה טרם הגיעה פניה בעניין מרשם העמותות".הליכוד הגיש הבוקר הצעת אי אמון בראש הממשלה בעקבות החקירה, ומהתנועה נמסר כי "ראש הממשלה קנה את השלטון בכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully