וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה פתחה את העשור במגמה חיובית

עומר רבין

3.1.2010 / 16:46

המסחר באחד העם נפתח הבוקר עם הצטרפותן של חברות חדשות, ובראשן השותפות בפרוייקט קידוח הגז "תמר 1", למדד ת"א 25, ששלחו את המדדים המובילים לעליות של למעלה מאחוז

אחרי שבשנת 2009 הוסיף מדד המעו"ף לא פחות מ-74% לערכו, עושה רושם שגם את העשור הזה פותחים הסוחרים בבורסה לניירות ערך בתל אביב באופטימיות. יום המסחר הראשון של 2010 הסתיים הערב (ראשון) בעלייה מרשימה של 1.1% במדד ת"א 25 שננעל ברמה של 1,158 נקודות. מדד ת"א 100 התחזק בשיעור חד אף יותר של 1.4% כשהוא חותם ברמה של 1,080 נקודות.

את עליות השערים הובילו, בין היתר, חברות האנרגיה וכן השותפות בפרוייקט קידוח הגז "תמר 1" אשר רושמות הבוקר עלייה נאה עם כניסתן למדד המוביל בבורסה. מנהלי החברות אף פתחו הבוקר את המסחר בת"א בטקס מיוחד. מניית דלק קידוחים קפצה בכ-6% תוך יום מסחר אחד, מניית אבנר יהש זינקה בקרוב לשבעה אחוזים ואילו מניית ישראמקו הוסיפה לערכה 4.4%. רבים בשוק ההון העריכו כי עליות השערים במניות אלה נרשמו כתוצאה מההצטרפות למדד והמשמעות שיש לכך על רכישת מניות החברה ע"י משקיעים מוסדיים וקרנות שונות.

לצידן של חברות אלה בלטה גם החברה לישראל שהוסיפה 3% וכן מניות הבנקים שהתחזקו גם הן כולן היום לאחר שחתמו חודש מוצלח במיוחד של עליות שערים חזקות.

המניה היחידה שנצבעת היום באדום בין המניות המובילות בבורסה היא דווקא מניית פרטנר שבבעלות איש העסקים אילן בן דב שעל אף הדיבידנד הנרחב שבכוונתה להעניק למשקיעים (ואולי בגללו) ירדה בלמעלה מאחוז.

בסה"כ מרוחק כעת מדד ת"א 25 מרחק פחות מ-7% בלבד מרמת השיא שלו - כאשר תחזיות האנליסטים אופטימיות באשר לסיכויים "לשבור" את רמת השיא הזו כבר במהלך החציון הראשון של שנת 2010, על אף התנודתיות הרבה שצפוייה לאפיין את השווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully