וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תשחרר אסירים לאבו מאזן במקום לחמאס?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.1.2010 / 13:15

לדברי גורמים פלסטינים, הנשיא מובארק יציג בפני אבו מאזן תכנית לחידוש התהליך המדיני. לפיה, ישראל תסכים להקפאה "שקטה" של הבנייה בהתנחלויות ותשחרר אסירים כמחווה לרשות

תהליך השלום מתחדש? מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים מאד" מסרו (ראשון) לאתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה" כי מצרים סיימה את התייעצויותיה עם ישראל ועם הממשל האמריקאי והיא עומדת להציג לפלסטינים תכנית מדינית חדשה. לפי הדיווח, במסגרת התכנית ישראל תסכים להקפאה "שקטה" של הבנייה בהתנחלויות ואף תשחרר מספר בכירים פלסטינים מבתי הכלא "כמחווה של רצון טוב לרשות הפלסטינית".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יגיע היום למצרים וישמע מחר מהנשיא חוסני מובארק את פרטי ההצעה המדינית שגיבשה מצרים. לפי המקורות הבכירים, התכנית המדינית המצרית "הוכנה בחשאי מחשש שהקיצוניים בישראל יסכלו אותה". הם הוסיפו כי התכנית קיבלה את ברכתה של ארה"ב ואת הסכמתם של ישראל ושל בכירים פלסטינים.

המקורות ציינו כי מלבד שחרור אסירים והקפאה "שקטה" של הבנייה בהתנחלויות, ישראל "תביע נכונות לדון בגבולות המדינה הפלסטינית, בתנאי שהפלסטינים יסכימו לחילופי שטחים". לדברי המקורות, שחרור הבכירים הפלסטינים מהכלא נועד גם לחזק את כוחות הביטחון הפלסטינים בגדה "במאבקם בחמאס".

לדברי מקורות ברמאללה, אם אבו מאזן יסכים לתכנית המדינית שגיבשה מצרים, מובארק יזמין אותו לפסגה מצרית-אמריקאית-פלסטינית-ישראלית שתיערך בשארם א-שייח' בסוף חודש ינואר או בתחילת חודש פברואר. "שם הצדדים צפויים להכריז פומבית על חידוש המשא ומתן", אמרו. לדברי המקורות, המשא ומתן צפוי להימשך כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully