וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים נגד רה"מ: "נמשיך לבנות גם בלעדיך"

יהושע בריינר ופנחס וולף

3.1.2010 / 13:28

מאות מתנחלים הפגינו מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הקפאת הבנייה. "יהודים הם לא קרטיבים", קראו המפגינים. בנוסף, הרשויות ביו"ש פתחו בשביתה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כ-300 מתנחלים ועובדי הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון הפגינו הבוקר (ראשון) מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "ממשיכים למרות ההקפאה" ו"את המנגינה הזאת אי אפשר להקפיא". לדברי ראש מועצת יש"ע דני דיין, "נמשיך למלא את משימת הבנייה גם בלי הממשלה".

בנוסף, הרשויות ביהודה ושומרון פתחו הבוקר בשביתה כללית במחאה על הקפאת הבנייה. במסגרת השביתה אין קבלת קהל, ולא יינתנו שירותים לתושבים.

"עלינו לירושלים על מנת להעביר לשרים את המסר שצו ההקפאה הוא צו דרקוני שאסור לעשות במדינה דמוקרטית", אמר ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין. "מי שקלקל הוא זה שיכול לתקן. רק הממשלה יכולה לשנות את ההחלטה. דבר כזה לא נעשה מעולם בישראל, לבטל סמכויות של רשויות בצו של אלוף בצה"ל. חלק מהשרים לא ידעו בעצמם מה הם משמעויות הצו ואנחנו נהיה שם מחר כדי למחות על כך".

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר בהפגנה: "אני קורא לשרים בישיבת הממשלה לומר את אשר על ליבם, שההקפאה היתה טעות ויש לבטלה". בפנייה לראשי הרשויות הוא אמר: "אתם לא אזרחים סוג ב', אתם אזרחים סוג א', מלח הארץ. ראש הממשלה לא יכול להשתמש בכם כבלוני ניסוי". ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר כי "זה אבסורד שהציבור שאפשר להקים ממשלה יהודית ודתית צריך לעמוד ולהפגין נגדה על מימוש הבטחת בחירות ברורה. צריך להוביל את הממשלה לקיים את הבטחותיה לא ברק והעבודה יכתיבו לממשלה את סדר היום אלא הרוב הדתי והלאומי בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully