וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוולה החברתית-כלכלית של העשור: פגיעה בעובדים

אייל דץ

3.1.2010 / 10:33

משאל שערכה "חברת אחרת אפשרית" מדרג את העוולות החברתיות-כלכליות של העשור. אל המקום השני הגיעה הפגיעה במערכת החינוך ובמקום השלישי - התרחבות הפערים החברתיים

העוולה החברתית הכלכלית המטרידה ביותר את הציבור היא הפגיעה במעמד העובדים. כך עולה ממשאל שערכה "חברה אחרת אפשרית", ארגון גג משותף הכולל 43 ארגונים חברתיים וסביבתיים. המשאל, שנערך תחת הכותרת "מצעד העוולות החברתיות- כלכליות של העשור", מראה, כי הציבור הישראלי חש בפגיעה בתעסוקה ובמעמד העובדים ומוטרד מכך. 522 מ-1,026 המצביעים בסקר באתר הארגון ציינו את הפגיעה בעובדים ובתעסוקה בעשור האחרון כפגיעה החברתית-כלכלית המטרידה ביותר את האזרחים. הפגיעה במערכת החינוך והידרדרות שירותי החינוך הגיעו למקום השני בסקר, עם 477 הצבעות. התרחבות הפערים החברתיים נבחרה כפגיעה השלישית בחשיבותה, עם 395 מצביעים.

לדברי עו"ד טלי ניר, ממובילות חברה אחרת אפשרית, "משמעות הנתונים היא, כי למרות הפריחה הכלכלית שראינו עד המשבר הכלכלי האחרון, הצמיחה לא הייתה נחלת כל האזרחים, והגזרות הכלכליות שנכנסו לתוקף בשנים 2004-2002 ממשיכות להשפיע על מצבם הכלכלי של האזרחים ועל רווחתם עד עצם היום הזה. המשבר הכלכלי רק חידד את הבעיה אף יותר, במיוחד לאור התחושה שבעלי האמצעים נפגעו הרבה פחות מהמשבר, בעוד שמצבם של בני המעמד הבינוני הלך והידרדר עם הפיטורים והקיצוצים במשכורות".

ניר הוסיפה, כי "העובדה שהפרטת נכסי המדינה, כדוגמת הפרטת הקרקעות, צים, בז"ן ועוד הגיעה למקום גבוה יחסית ברשימה מעידה על חוסר האמון שרוחש הציבור כלפי ההנהגה שלו, ועל התחושה שמקבלי ההחלטות דואגים בראש ובראשונה לבעלי ההון, ולאו דווקא לאזרחים שמהווים את עמוד השדרה של הכנסות המדינה ממסים".

סקר חברה אחרת אפשרית נערך במסגרת קמפיין "מצעד העוולות של העשור", בו הוזמנו גולשים לבחור שלוש מבין עשר הסוגיות החברתיות-כלכליות המטרידות ביותר לדעתם בעשור האחרון. בחברה אחרת אפשרית חברים 43 ארגונים חברתיים וסביבתיים. "מצעד העוולות של העשור" הוא הפרויקט השני של התנועה. קדם לו מאבק "תקציב הוגן הוא אפשרי", שקידם נושאים חברתיים-כלכליים לקראת הדיונים על תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2010-2009.

  • עוד באותו נושא:
  • תעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully