וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "המתווך יקבל היום את תשובת חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.1.2010 / 10:01

לפי העיתון "אל-חיאת", המתווך הגרמני יגיע היום לעזה ויקבל את תשובת הארגון למתווה הישראלי לעסקה לשחרור החייל החטוף. בכיר בחמאס: "על הציבור בישראל ללחוץ על ממשלתו לבצע את העסקה"

המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס צפוי להגיע היום (ראשון) לרצועת עזה כדי לקבל את התשובה של חמאס להצעת ישראל למתווה העסקה המתגבשת. בכיר בארגון אמר לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי המשא ומתן עדיין מתנהל, אך סירב למסור פרטים על תשובת הארגון. "נציג למתווך הגרמני את עמדתנו", אמר.

הבכיר אישר את דבריו של מפקד מנגנון ביטחון הפנים הכפוף לממשלת חמאס ברצועת עזה, שטען לפני מספר ימים כי חמאס הצליח לסכל ניסיון של השב"כ להגיע לחייל החטוף גלעד שליט הנמצא בשבי ברצועה. המפקד, אבו עבדאללה, סיפר לאתר "פאל-טיימס" כי אנשיו עצרו מספר פעילים לשעבר במנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בעזה בחשד שאספו מידע עבור ישראל בנוגע למקום הימצאו של שליט. לדבריו ישראל גייסה את משתפי הפעולה במטרה לחטוף בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ולגלות באמצעותו היכן מוחזק שליט. "בזמן האחרון נעצרה קבוצה זו", אמר הבכיר.

הבכיר אמר עוד כי כל ניסיונותיה של ישראל לאתר את מיקומו של שליט עלו בתוהו אך כינה אותם "הרפתקאות ביטחוניות בלתי-מחושבות". הוא הזהיר את ישראל לבל תנקוט בצעד זה פעם נוספת: "הרפתקאות אלו נועדו להיכשל", אמר. "על הציבור בישראל ללחוץ על ממשלתו לבצע את העסקה".

ביום חמישי שבה משלחת חמאס לרצועת עזה ממצרים. בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר כי השיחות העקיפות בין ישראל לחמאס לא הסתיימו וכי "לא נסגרה" הדלת על הסכם חילופי שבויים. א-זהאר אמר את הדברים לכתבים במהלך כניסתה של משלחת חמאס לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. "חמאס לא סגר את הדרך להסכם שליט. הדיונים והשיחות ממשיכים בחמאס למרות שיש לנו כמה הסתייגויות לגבי ההצעה הישראלית האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully