וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה וארה"ב יוצאות למלחמה בטרור בתימן

טליה שחר

3.1.2010 / 8:51

שתי המדינות החליטו לממן כוח מיוחד, שייאבק בטרור של אל קאעדה בתימן. זאת לאחר שהתברר שהמחבל שניסה לפוצץ מטוס בדטרויט קיבל הכשרה בשלוחה התימנית של הארגון

ארצות הברית ובריטניה מגבירות את מאמציהן נגד איום הטרור מתימן ומסומליה. בכירים משתי המדינות מסרו שתוקם יחידת משטרה לסיכול טרור בתימן, זאת נוכח ניסיון הפיגוע הכושל במטוס דלתא בשבוע שעבר.

בהודעה ממשרד ראש הממשלה גורדון בראון נמסר שמאז ניסיון הפיגוע, בריטניה וארצות הברית דנו בהגברת הפעילות המשותפת, והסכימו לממן יחידת משטרה מיוחדת לסיכול טרור בתימן. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בראון ואובמה אף ידחקו במועצת הביטחון של האו"ם להגדיל את הכוח לשמירת שלום בסומליה.

אתמול אישר נשיא ארצות הברית אובמה, לראשונה מאז ניסיון הפיגוע, כי החשוד במעשה הינו ככל הנראה פעיל אל קאעדה שקיבל הכשרה בתימן. בנוסף, אובמה שלח את מפקד הצבא הבכיר במזרח התיכון, הגנרל דייויד פטראוס, להיפגש בצנעא עם נשיא תימן.

בשבוע שעבר גורדון בראון קרא לקיים בהמשך החודש שיחות בינלאומיות בדרג בכיר כדי להחליט על דרכים להתמודד עם גורמים קיצוניים בתימן. לדבריו, נחוצה גישה בינלאומית כדי להתמודד עם השפעת ארגון אל קאעדה בתימן. אל קאעדה נטל אחריות על פיגוע המטוס הכושל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully