וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תתנו רעיונות למטורפים

אמילי עמרוסי

3.1.2010 / 8:02

תכף זה יתחיל: הדלפות המשטרה תמלילי החקירות כתב האישום השחזור המשפט נהר של תיאורים מפורטים. אין אדם בוגר במדינה שלא מצטמרר מהסיפור כפי שהוא ידוע כעת אין הורה שלא נחרד מהאינפורמציה הבסיסית המזעזעת: רצח של ילד בן 7 בידי מי שנחשדים כפדופילים. הכותרת הזאת מספיקה כדי להפוך את הקרביים ולהאכיל את הדמיון. אין לנו צורך בתיאורים פלסטיים ומי עשה מה - גם עכשיו אנו לא נרדמים בלילה.

תיאור דקדקני של רגעיו האחרונים של לאון ופירוט המעשים נגדו הם מעשה לא מוסרי כלפיו: הם יפגעו בכבודו ובכבוד משפחתו. כאמא אני מתחננת לפני כל המעורבים - משטרה פרקליטות עיתונות: אנא חיסכו מאיתנו את התיאורים. אל תיתנו רעיונות למטורפים. פירוט ההתעללות עלול לתת השראה לפסיכים לגיטימציה למי שנמצא קרוב לקווים האדומים. רק לפני שנה שמענו על שלושה מקרי רצח של ילדים בידי הוריהם שהיו בסמיכות. לא מסובך להסיק שהם נבעו אלו מאלו לאחר סיקור היסטרי וממושך מדי בעיתונות. אני לא רוצה לחשוב על המטורף/הפדופיל שיקרא את העיתון של מחר עם "הסיפור המלא" של לאון קלנטרוב ורוח חדשה תפעם בו.

גם בפרשת אליאור חן ניתנה לנו הצצה מפורטת מדי לסאדיזם קיצוני. עמודים שלמים בעיתונות כוסו בפורנוגרפיה חולנית של הרוע פירוט שאין בו שום תועלת לקורא. מכל עבר הלעיטו אותנו בפרטים שהם חיוניים לשוטר לחוקר לשופט - אך אינם צריכים להיות נחלת הציבור. גם אני כעיתונאית מתפרנסת ממציצנות אל חצר הזולת אבל במקרים כאלה חובה לדום.

הסיפורים האלה הופכים אותנו נכים. אחרי כתבה ארוכה שמפרטת פשע מבחיל כלפי ילד החושים מתקהים. אנחנו כבר פחות מזועזעים מהרוע הבנאלי. אחרי אליאור חן סטירה לילד היא כמעט ליטוף. השאירו את הפרטים בחדרי החקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully