וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מקדימה: "מופז מנסה לחסל את המפלגה"

2.1.2010 / 22:05

ח"כים מקדימה נדהמו מהדברים שאמר מספר 2 במפלגה בראיון בסוף השבוע. "מופז מנסה לשרוף את המועדון איתו". בנוסף, רוב חברי המפלגה מתנגדים נחרצות לרצונו של מופז לקיים הפריימריז כעת

התנגדות רחבה בסיעת קדימה ליוזמת מופז לערוך פריימריז בתוך שלושה חודשים. לוואלה! חדשות נודע כי גם חברי כנסת שתמכו במועמדות של שאול מופז בפריימריז מול ציפי לבני מתנגדים לפריימריז מיידיים. "יש דברים שמופז טוען שיש בהם טעם והיגיון", אומרים אותם חברי כנסת. "יש סוגיה של תקנון במרכיבים מסוימים שלא מתאימים וצריך לשנות, לרבות הפריימריז שצריך להקדים, אבל זו בעיה לקשור מבחינת העיתוי בין מה שעברנו בשבועיים האחרונים לבין דרישה לפריימריז מיידיים".

"אין לדרישה הזו קונצנזוס בקדימה", הם מוסיפים. "יש תחושה שהטיימינג הזה יכול להיות קטלני כי בקושי הדפנו את המאמץ של ביבי לפרק את קדימה, וזה היה זעזוע, ומופז התגייס למערכה ומבחינה זו הוא חושב נכון שקדימה צריכה להישאר מפלגה גדולה, אבל זו טעות לחבר עכשיו את הקדמת הפריימריז על מצב משברי שאנחנו מנסים להתמודד איתו. צריך לחכות עוד כמה חודשים ואז לבחון את הסוגיה שוב. הטיימינג הנוכחי יכול לערער עוד יותר את קדימה והאינטרס עכשיו זה לשמור על המפלגה".

"מופז הוציא את עצמו מהמחנה"

בכירים בקדימה השתמשו בסוף השבוע במילים חריפות הרבה יותר כלפי מופז. בשיחות טלפוניות בין חברי הסיעה. חברי כנסת קראו למופז בשלל כינויים. לדברי גורם בכיר במפלגה, אחד הבכירים השתמש בביטוי "עלוב נפש" כלפי מופז. ח"כים נוספים אמרו על מופז שהוא "מנסה לשרוף את המועדון איתו", "לא ניתן לו לשרוף את המפלגה ולחסל אותה". "זו תחושה שהוא הוציא את עצמו מהמחנה". אותו גורם הסביר כי, "אנשים היו המומים מהראיון בהארץ".

חבר סיעה נוסף אמר: "גם אם אנשים לא מתחברים ללבני, היום הם לא רואים את מופז כאלטרנטיבה". לדברי הגורם, "מופז הרוויח את זה ביושר. זה גבול שאתה לא עובר אותו. זה פשוט לירות פנימה, ואנשים לא מוכנים לסבול את זה יותר. אני מעריך שהוא יקבל את השטיפה שלו בשלב כזה או אחר. זה אבן דרך שנזכור אותה כנקודה שבה הוא חצה את הקווים. התנהגות כזו עלולה לסכן את קדימה ואף אחד לא אוהב לסכן את קדימה".

חברי כנסת שתמכו במופז, ויתכן שיתמכו בו גם בהתמודדות הבאה, אמרו כי, "מופז הוא איש ישר והגון ואמיץ, אבל נראה שבצד הפוליטי הוא עוד לא כל כך מבין את הפוליטיקה ואולי זה כוחו אבל גם חולשתו. בסיטואציה הנוכחית של מה שקרה לקדימה צריך קודם לטפל בזה ולא קודם להזיז מהלכים שהם תמיד יוצרים מתח כמו פריימריז. בזה מופז שוגה.

לגבי האשמות של מופז על ההליכים שהיו בפריימריז אמרו אותם ח"כים כי, "יכול להיות שיש כביסה מלוכלכת שקשורה לפריימריז, אבל אין תבונה פוליטית להציף את זה עכשיו. להגיד שיש חשד לפלילים, צריך לפנות אולי לערכאות אם הוא רוצה, אבל צריך להבין שזו לא בעיה אישית בין מופז ללבני, אלא זו הטלת בוץ על קדימה כמפלגה. האמביציה הפוליטית האישית עלולה לפגוע במפלגה ולעשות סדקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully