וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהמתנחלים מקפיאים, הפלסטינים בונים

2.1.2010 / 21:01

מתנחלים בחברון מאשימים את הפלסטינים בבניה מחדש של מבנים שנאטמו על ידי צה"ל כיוון שבוצעו מהם פיגועי ירי. לטענתם, הפלסטינים בונים את הבתים במסווה של עבודות ביוב

מתנחלים בקריית ארבע וחברון זועמים על צה"ל והמנהל האזרחי זאת לאחר שהפלסטינים במקום שיפצו בניינים נטושים סמוך למערת המכפלה, במסווה של עבודות ביוב. לפני מספר שבועות פנה מפקד חטיבת חברון אל המתנחלים וביקש מהם שלא לעבור דרך סמטת ארז, ציר ראשי בדרך למערת המכפלה, וזאת מכיוון שבמקום יתקיימו 'עבודות תשתית לביוב' לדבריו. מדובר בסמטה מרכזית על ציר המתפללים, שבצדיה בניינים פלסטינים נטושים שחלונותיהם נאטמו בהנחיית צה"ל ובג"ץ לפני מספר שנים לאחר שהם שימשו לביצוע פיגועי יירי בסמטה.

אלא שלפני כשבוע הופתעו המתנחלים לגלות כי הפלסטינים ניצלו את עבודות הביוב לשיפוץ מאסיבי של המבנים ולהסרת האיטום של צה"ל על החלונות. על פי שלטים שהציבו הפלסטינים במקום, בכוונתם לאכלס משפחות במבנים. במנשרים שהוציאו המתנחלים הם קוראים לציבור למנוע את המשך השיפוצים במקום.

"העבודות מתבצעות תחת מסווה של הונאה והולכת שולל", כתבו המתנחלים למפקד חטיבת חברון. "נאמר לנו כי מתבצעות עבודות להסדרת קו הביוב ולכן הופסקה ההליכה הרגלית בשבתות בנתיב זה. אך במקום הסדרת הביוב, נבנית שם שכונה צפופה ועויינת. המימון לבניה הרצחנית מגיע ממדינות וארגונים עוינים, כחלק מהמלחמה נגד העם היהודי וארץ ישראל. כל החסימות שהיו בציר הוסרו והדרך הופקרה למחבלים ולמרצחים. הנתיב למערת המכפלה הוא בנפשנו", כתבו.

היום הגיעו מתנחלי קריית ארבע וחברון למקום וקיימו תפילה בסמטה. "אנו רואים את עצמנו כשומרי הדרך למערת המכפלה", אמרה אורית סטרוק מהיישוב היהודי בחברון.

הפלסטינים הערימו על צה"ל

על רקע הסוגיה פרץ השבוע עימות בין ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, לראש המנהל האזרחי תת אלוף יואב פולי מרדכי במהלך פגישת ראשי מועצת יש"ע עם גורמי ביטחון בפיקוד מרכז. במהלך הפגישה כינה לוינגר את אנשי המנהל האזרחי בחברון "פקידים של ראש עיריית חברון". לאחר מכן התנצל לוינגר על דבריו.

במערכת הביטחון מודים כי הפלסטינים 'הערימו' עליהם ופעלו שלא על פי ההיתרים. "עם זיהוי העובדה הוחלט על הפסקת עבודות השיפוצים במבנים והפלסטינים שבו לביצוע עבודות תשתית כפי שסוכם בתחילה", אומר גורם צבאי.

מדובר צהל נמסר כי "צהל אישר לעיריית חברון לאפשר לפלסטינים לבצע שיפוץ בתשתית הביוב בסמטת ארז. כאשר הפלסטינים ניצלו את האישור לשיפוץ הבניינים במקום תוך חריגה מההסדר, העבודות הופסקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully