וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה חדשה - שביתות עתיקות

עומר רבין

2.1.2010 / 15:56

גם בשבוע הראשון של 2010 צפויה הפעילות במגזר הציבורי להיות משובשת: עובדי שירות התעסוקה ורשות המים ימשיכו גם מחר בעיצומים

השנה החדשה שהפציעה בסוף השבוע לא מביאה איתה בשורה גדולה לתחום יחסי העבודה במגזר הציבורי. עיצומי העובדים בשירות התעסוקה צפויים להימשך גם בשבוע הבא ובמסגרתם לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה לפניות.

שביתה בלשכת התעסוקה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
גם מחר - לא תהיה קבלת קהל בלשכות שירות התעסוקה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

העובדים פתחו בעיצומים על רקע הארכת הפעילות של תכנית ויסקונסין ("אורות לתעסוקה") ע"י שר התמ"ת בנימין בן אליעזר ובתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתקופה של 4 חודשים נוספים וכן על רקע ההצהרות בדבר הכוונה להרחיב את פעילות התכנית לכל רחבי הארץ - זאת תוך פגיעה בתנאי העבודה שלהם, לשיטתם, ומבלי לעגן את זכויותיהם קודם לאישור הארכת התכנית.

אהרון חוטבלי, יו"ר ועד העובדים בשירות התעסוקה, התייחס השבוע לאישור התכנית ואמר: "מפקירים את מקבלי הבטחת ההכנסה ואת העובדים בשירות התעסוקה. ההתנהלות של כל הגורמים המעורבים היא פוגענית ולא נוכל להסכים לכך שהתוכנית תצא אל הפועל כשעתידם ופרנסתם של העובדים, כמו גם של אוכלוסיית המובטלים, מוטל בספק".

במסגרת העיצומים לא תהיה כל קבלת קהל בסניפי השירות ולא יתאפשר להתייצב בהן לצורך השמה במשרה או חתימה על טופסי זכאות לקבלת דמי בהתאם לחוק.

בד בבד צפוייה להימשך מחר גם שביתת עובדי רשות המים הנמשכת כבר למעלה מחודש. במסגרת שביתת העובדים אין מענה לטלפונים ולפניות הציבור, אין טיפול בערעורים על גביית היטלי הבצורת וכן לא מתבצעות מדידות של מפלסי הכינרת והאקוויפרים. 220 עובדי הרשות פתחו בשביתתם בתחילת חודש דצמבר מאחר ולטענתם הנהלת הרשות עורכת שינויים מבניים חד צדדיים תוך התעלמות מדרישותיהם ויצירת סחבת במשא ומתן. השביתה נערכת בגיבוי הסתדרות עובדי המדינה בת"א, זאת לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה לפני כעשרה חודשים ברשות המים.

לצד אלה עדיין מרחף עדיין איום השבתה חריף יותר מצד ההסתדרות - זאת לאחר שלפני כחודש התריע יו"ר ההסתדרות עופר עיני על רקע הקשיים אליהם נקלעו מספר מפעלים בצפון כי על אף מודל "השולחן העגול" בו הוא חבר, אין ההסתדרות מתכוונת להניח לסיטואציה של פיטורים המוניים במפעלים או בחברות או לפגיעה משמעותית בתנאי עובדים וכי האפשרות של שביתה היא קיימת וממשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully