וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס משנה טקטיקה: "לא נתלהם בתקשורת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.1.2010 / 9:48

גורם בכיר בחמאס אמר לעיתון אל חיאת כי הושגה החלטה לא להתלהם בתקשורת בנושא העסקה המתגבשת לשחרור החייל גלעד שליט. "אנחנו מעדיפים דרכים שיביאו לפתרונות"

"חמאס החליט לנקוט בטקטיקה חדשה בכל הנוגע למשא ומתן עם ישראל לגיבוש עסקת שליט, טקטיקה המסתמכת על חוסר התלהמות בתקשורת ומציאת פתרונות למחלוקות באמצעות משא ומתן", כך אמר היום (שבת) גורם בכיר בחמאס לעיתון 'אל-חיאת' הרואה אור בלונדון. הגורם הבכיר אמר עוד כי המשא ומתן נמצא כעת "בישורת האחרונה" וכי קיים סיכוי גדול להשלים עסקה בקרוב.

"הלשכה המדינית של חמאס החליטה בפגישתה האחרונה שנערכה בדמשק לא להשיב בסירוב חד משמעי להצעה הישראלית למתווה העסקה ולא לתקוף את ההצעה הישראלית באמצעי התקשורת, אלא להגיש הצעות חלופיות", מסר הגורם. "בשלב זה מעדיף חמאס שלא לפתוח חזית תקשורתית שעלולה להשפיע על התנהלות המשא ומתן. אנו מעדיפים משא ומתן שקט שיוביל לפתרונות".

הגורם הבכיר אישר כי המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב סירובה של ישראל לשחרר "מספר קטן" של אסירים פלסטינים וכן דרישתה לגרש "מסרב גדול" של אסירים. "חמאס יגיש הצעות חדשות על מנת להתגבר על המכשול העיקרי בעסקה והוא הסירוב הישראלי לשחרר את בכיר פתח מרוואן ברגותי, את מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ואת בכירי הזרוע הצבאית של חמאס עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד, עבאס א-סייד וחבריהם. "אחד הרעיונות המוצעים הוא גירוש חלק מהם לחו"ל", אמר.

גורמים בכירים בחמאס אמרו לעיתון כי בכירי הזרוע הצבאית של הארגון אינם מתנגדים לכך שכמה מהאסירים יגורשו לחו"ל "שכן הישארותם בשטחים מסכנת את חייהם". בכיר בארגון אמר כי בחמאס מעריכים שישראל תנסה להתנקש בבכירי הארגון או לעצור אותם, "על כן, אם הם ייצאו לתקופה מוגבלת לחו"ל, ייטב להם". הוא הוסיף עוד כי ההחלטה להיות מגורש לחו"ל תהיה בכפוף להסכמת האסיר עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully