וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדדים המרכזיים ישברו שיא ב-2010"

טל לוי

1.1.2010 / 11:20

הכלכלנים אופטימיים: בלאומי מעריכים כי "המגמה החיובית צפויה להימשך" ובפועלים צופים שבירת שיאים במדדים המובילים. מדד ת"א 100 סיים את 2009 בתשואה של 88.8%

שוק המניות המקומי מסכם שנה מוצלחת ביותר. במונחי מטבע מקומי שוק המניות הישראלי הציג את הצמיחה השנייה בגודלה בעולם לאחר רוסיה. במונחים דולרים השוק המקומי הציג את הצמיחה הרביעית בגודלה לאחר רוסיה, הודו וברזיל. ומה צופים הבנקים בהמשך?

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עליות השערים יימשכו אך בקצב מדוד - רמת התנודתיות תוסיף להיות גבוהה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"המגמה החיובית צפויה להימשך, זאת לנוכח השיפור בתמונה המקרו כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בשוק המניות המקומי (הן בשל שיעורי ההיוון הנמוכים והן בשל העלייה בתיאבון לסיכון). עם זאת, רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות (המשתקפת ממכפיל הרווח החזוי) אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי קצבן של עליות השערים צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות בשוק צפויה להיוותר גבוהה", כך כותבים הבוקר כלכלני בנק לאומי בסקירתם לקראת השנה החדשה.

בבנק הפועלים כותבים כי "מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נמצאים היום אך במרחק של כ-8% ושל כ-12% בהתאמה, משיא כל הזמנים שנרשם ב-31 אוקטובר 2007. נוכח הציפיות להמשך שיפור באינדיקטורים המקרו כלכליים וברווחיות החברות, אנו מעריכים כי עליות השערים, שנרשמו השנה בשוק המניות המקומי, מעמידות את מדד תל אביב 25 בעמדת זינוק נוחה לשבירת רמת השיא שנרשמה ב-2007. בד בבד, ממשיכה לשרור הרמה הנמוכה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, "מדד הפחד" המקומי. אנו סבורים, כי הירידה בסטיות התקן ממחישה את הרגיעה שחשים המשקיעים, ויוצרת להערכתנו אפשרות לרכישת הגנות לתיק המנייתי".

חיפושי הנפט הזניקו את המדדים בת"א

לאחר המשבר שפקד את השווקים ב-2008, נחתמה 2009 עם זינוק של עשרות ואף מאות אחוזים במדדי המניות המובילים. מדד ת"א 100 הניב במהלך השנה תשואה של 88.8% ומדד תל אביב 25 עלה ב-74.9%. תפנית זו החלה עוד בטרם נצפו סימני ההתאוששות של המשק בכלל ובסקטור העסקי בפרט, ונבעה בעיקר מציפייה ליציאה מהירה ממיתון והיעדר אלטרנטיבות להשקעה בשל סביבת הריבית הנמוכה. כיום, נסחרות רבות מהחברות ברמת מכפילים שאיננה נמוכה היסטורית, כאשר חלק מההצדקה לכך נעוצה בירידה בשיעורי ההיוון ובפרמיית הסיכון שדורשים המשקיעים.

הסקטורים שהובילו את העליות השנה הינם: סקטור חיפושי הנפט שעלה בכ-653%, אחריו הרחק מאחור סקטור הפיננסים והנדל"ן שעלו ב-130% ו-124% בהתאמה. מנגד הסקטורים שהכבידו על ביצועי המדד הינם הכימיה והתעשייה שעלו בכ-44% ו-51% בהתאמה. בהשוואת מדדי המניות בבורסה עולה כי מדד תל דיב 20 הכולל בתוכו את חברות "פרות המזומנים", עלה בכ-159% בעוד שמדד מניות היתר, הכולל בתוכו חברות קטנות עלה בכ-116%.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
תשואה מטורפת של יותר מ-650% לתחום קידוחי הנפט. האם הגילויים בראש העין ימשיכו המגמה גם בשנה הנוכחית?/ShutterStock

באשר לשוק הסולידי, בבנק הפועלים סבורים שתחזיות האינפלציה בקרב החזאים לשנה הקרובה נותרו גבוהות וחלקן עומדות קרוב לגבול העליון של יעד יציבות המחירים. במקביל, צופים החזאים בשוק העלאות ריבית נוספות במהלך השנה הקרובה בשיעור מצטבר של כ-2%, אם כי אלו יהיו מדודות.

ההמלצה הסולידית בבנק היא המק"מ: תשואת המק"מ לשנה עומדת על 1.98%, ומגלמת את ציפיות המשקיעים להעלאת הריבית ל-2.8% בשנה הקרובה. המחלקה הכלכלית של הבנק מעריכה כי ריבית בנק ישראל בסוף 2010 תעמוד על 2.5%. "אנו סבורים כי המק"מ לשנה, מהווה אלטרנטיבה סבירה למשקיע המחפש השקעה בסיכון נמוך", כותבים בבנק.

בבנק לאומי מעריכים כי בשנה הקרובה נראה זחילת תשואות איטית כלפי מעלה באפיק הממשלתי (כלומר ירידה זוחלת במחירן - ט.ל), זאת לנוכח הצפי להעלאת הריבית במשק בשיעור חד יחסית.

בטווח הזמן הקצר, המימוש החד שנרשם באפיק הסולידי בחודש דצמבר, הצפי להיקף נמוך של גיוסי חוב ממשלתיים בשנה הקרובה ופער התשואות הגבוה יחסית בין אגרות החוב הממשלתיות הארוכות לבין אלו הקצרות, מקנים להערכתנו עדיפות השקעה באגרות החוב לטווח הבינוני. עם זאת, משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully