וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה חדשה - מסים חדשים על אלכוהול

מוטי בסוק

1.1.2010 / 8:24

היום ייכנסו לתוקפם הצווים המסדירים שינוי מבני במשקאות האלכוהוליים: המשקאות הזולים (בעיקר וודקה ו-וויסקי) יתייקרו ואילו כמה מהמשקאות היקרים יותר יוזלו במעט

שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם אתמול על צווים המסדירים שינוי מבני במיסוי המשקאות האלכוהוליים, תוך העלאת שיעורי המס בעיקר על המשקאות הזולים. השינויים, שייקרו את מחירי המשקאות האלכוהוליים, כולל וודקה וויסקי, נכנסים היום לתוקף והם צפויים להכניס לקופת המדינה 50 מיליון שקל בשנה. השינוי סוכם בין נציגי רשות המסים ונציגי התאחדות התעשיינים.

החלטת שר האוצר מתאימה באופן הדרגתי את שיטת המס בישראל לזו המקובלת במדינות המערב, תוך הטלת מס קצוב אחיד על כל מוצרי האלכוהול, החל בינואר 2014, בהתאם לשיעור האלכוהול במשקה - ככל ששיעורו גבוה יותר כך המס יהיה גבוה יותר. ההחלטה להטיל מס של 37 שקל לליטר כוהל, תיושם ב-2014 בשל הפגיעה האפשרית בתעשייה המקומית. עד אז יוטל מס נמוך יותר של לא פחות מ-15 שקל לליטר.

לדברי רשות המסים, שיטת המסוי הישנה על משקאות משכרים היתה תלויה בשער הדולר, במחיר הסיטוני ובסוג המשקה. היא הביאה לרמת מיסוי נמוכה ביותר על מוצרי אלכוהול זולים, ולחיכוך רב בין העוסקים בענף לרשות המסים. במסגרת השיטה הישנה הפרה ישראל, לכאורה, הסכמים בינלאומיים שעליהם היא חתומה. שינוי השיטה נותן מענה לטענות OECD והקהילה הבינלאומית בנושא.

ברשות המסים מעריכים כי השינוי המבני יביא בטווח הקצר לגידול במס הקנייה בגובה של עד 7.5 שקלים לבקבוק וודקה שמחירו לצרכן נמוך מ-20 שקל. המס על בקבוק וודקה שמחירו לצרכן הוא 70 שקל צפוי לעלות בכ-3 שקלים. השינויים במחיר יושפעו לא רק מהשינוי במס אלא גם מכוחות השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully