וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסילבסטר מגיע - חוגגים את סיומו של העשור

מערכת וואלה! חדשות

1.1.2010 / 0:00

קצת אחרי אוסטרליה ולפני ארה"ב מגיע תורנו לחגוג את כניסת השנה האזרחית החדשה. המשטרה ומד"א נמצאים בהיערכות מוגברת בשעה שכולנו צועדים לקראת העשור הבא עלינו לטובה

תאגיד כאן

הלילה (שישי) בחצות הצטרפה ישראל לחגיגה הבינלאומית של סיום השנה (והעשור) ותחילתה של שנה אזרחית חדשה. בזמן שאצלנו התכוננו לספירה לאחור, בחלקים אחרים בעולם כבר החל העשור החדש בתרועות ובמטחי זיקוקים. פיג'י,בניו זילנד, מדינות מזרח אסיה ואוסטרליה היו המדינות הראשונות שקיבלו את השנה החדשה. בסידני, בירת אוסטרליה נערך סמוך לבניין האופרה המפורסם טקס הזיקוקין הקבוע. אילו בניו יורק, שם ירדו היום הטמפרטורות אל מתחת לאפס, מתכוננים ההמונים לצניחת הכדור המסורתי בטיימס סקוור בעוד מספר שעות.

טקס ראש השנה האזרחית החדשה בסידני. GettyImages
במזרח אסיה ובאוסטרליה קיבלו ראשונים את השנה החדשה/GettyImages

לקראת חגיגות הסילבסטר בחצות הוחלט במגן דוד אדום להעלות את רמת הכוננות לרמה ב'. משמעות ההחלטה - הכפלת מספר האמבולנסים בערים הגדולות. בשנים עברו מספר המקרים בהם טיפל מגן דוד אדום בליל הסילבסטר היה גדול פי שלושה מימי שגרה. מנכ"ל מד"א אלי בין, הנחה לתגבר הערב את המשמרות באמבולנסים ובצוותים רפואיים.

גם משטרת ישראל נערכת לחגיגות. פריסת הכוחות המשטרתיים תתוגבר לרמה המקסימלית באמצעות ניידות תנועה גלויות וסמויות, הסיירת הארצית של יחידת האופנועים, מאות מתנדבים של מערך התנועה המשטרה הצבאית וכן מערך סיירים-בוחנים לאיתור כלי רכב לקויים. הפריסה המשטרתית תחל בשעה 22:00 ועד לשעה 1:00 היא תתמקד בצירים המובילים אל מרכזי הבילוי. החל מהשעה 3:00, יתמקדו הצוותים בצירי היציאה מאותם מרכזי בילוי. הפריסה תימשך עד לשעות הבוקר. דובר אגף התנועה רפ"ק יגאל הבשור מוסר כי "יש להקפיד על נהיגת חורף זהירה ובטוחה, בדגש על התאמת מהירות הנהיגה לתנאי הדרך וכמובן – מי ששותה אפילו קצת, פשוט לא נוהג".

אך המשטרה לא תסתפק השנה בפעילות בכביש. בזמן שתפקדו את המועדונים, המסעדות ומקומות הבילוי בערים הגדולות, תיתקלו באלפי שוטרים, אנשי משמר הגבול ומתנדבים שינסו למנוע קטטות ומעשי בריונות. אם למרות מראה השוטרים, תחשוק נפשכם בכוס משקה משכר כדי לחגוג את השנה החדשה, ודאו כי בתעודת הזהות שלכם מופיע מספר גבוה יותר מ-18. המשטרה תגביר הערב את האכיפה נגד מכירת משקאות משכרים לקטינים, ושוטרי התנועה יאכפו בצירים הבין-עירוניים תופעות נהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים.

  • עוד באותו נושא:
  • סילבסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully