וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: לא ייתכן שהממשלה לא מכבדת את דעתי

31.12.2009 / 17:21

מבקר המדינה אמר כי הממשלה צריכה לכבד את החלטותיו ולהימנע מייקור המים כל עוד לא נערכת בדיקה יסודית בנושא. הוועדה לביקורת המדינה תתכנס לדיון מיוחד בעניין

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, מתח היום (חמישי) ביקורת על תפקוד הממשלה בסוגיית העלאת מחירי המים, ואמר כי לא ייתכן שהממשלה לא תכבד את החלטותיו ותייקר את המים. לינדנשטראוס בירך על החלטת יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח"כ יואל חסון, לקיים ישיבה דחופה בנושא ביום שלישי, בהשתתפות המבקר.

חברי הוועדה ומבקר המדינה מבקשים לדעת מדוע הממשלה לא פועלת להשהות את העלאת מחיר המים באופן מיידי, כפי שהמליץ המבקר, ובהתאם להחלטת הוועדה. חסון אף זימן לדיון לשם כך את שר האוצר ,יובל שטייניץ, ואת שר התשתיות עוזי לנדאו. זאת בעקבות הדו"ח המיוחד שפרסם אתמול המבקר, בו צוין ש"יש מקום לשקול מחדש ובאופן ענייני ומעמיק את הצורך בביצוע מיידי של ההעלאה הניכרת של תעריפי המים, ולבחון השהיית מהלך זה עד למיצוי כל הבדיקות הנדרשות".

"בעל בית אחד למשק המים"

עוד נאמר בדו"ח, כי "מן הראוי, שהחלטות בדבר העלאת תעריפי המים תתקבלנה לאחר שווידאו, כי נעשתה בדיקה יסודית של הנתונים ומרכיבי התעריף, לאחר גיבוש תכנית אב ולוחות זמנים לסגירת פערי העבר". לדברי המבקר, "בהיות המים מוצר קיומי לכל תושב במדינה, העלאה בשיעור ניכר של תעריפי המים עלולה לפגוע בצורה קשה באוכלוסיות מעוטות יכולת וחלשות בחברה. נראה, כי התעריף החדש אמור לממן, בין היתר, גם את נטל פיגורי ההשקעה בתשתיות במשך השנים, את המרכיבים שקודם לכן תוקצבו בנפרד על ידי משרד אוצר, ואף את חוסר היעילות שבהקמתם של תאגידי מים במספר העולה על הנדרש".

שר התשתיות עוזי לנדאו אמר אתמול בתגובה לדו"ח המבקר כי "מחוות דעתו של מבקר המדינה עולה באופן מובהק כי קביעת מדיניות הפיתוח וניהול משק המים צריכה להיות בידי הממשלה. יש לקבוע בעל בית אחד למשק המים בישראל, ובעל הבית הזה צריך להיות משרד התשתיות הלאומיות והשר המופקד עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully