וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להדיח ח"כים מכהנים בשל הסתה

פנחס וולף

31.12.2009 / 16:35

שיחת הטלפון של ח"כ א-סנע עם ראש ממשלת חמאס ממשיכה להכות גלים במערכת הפוליטית. ח"כ דנון הגיש הצעת חוק חדשה, הקוראת להדיח ח"כים מכהנים, אם הסיתו נגד המדינה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

על רקע שיחתו של חבר הכנסת טלב א-סנע עם ראש ממשלת חמאס ברצועה איסמעיל הנייה בצהריים, הונחה היום (חמישי) על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה הקוראת לאפשר להדיח חברי כנסת במהלך כהונתם, בגין הסתה נגד מדינת ישראל.

בהצעת החוק, שיזם ח"כ דני דנון, נכתב כי "חברי הכנסת הערבים ובראשם ח"כ א-סנע, מנצלים כדרך קבע את חופש הביטוי המוענק להם מתוקף היות מדינת ישראל מדינה דמוקרטית, בכדי לפגוע במדינה ובמוסדותיה. בעבר אף נתפס חבר כנסת מכהן בשיתוף פעולה עם האויב תוך ניצול מעמדו כחבר כנסת (ראה מקרה עזמי בשארה). על מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית למצוא את הכלים להגן על עצמה בפני אלו המשתמשים בדמוקרטיה בכדי לפגוע בה. החוק היום מאפשר פסילת רשימה או מועמד מהתמודדות בבחירות אך אינו מאפשר העברת חבר כנסת מכהן מתפקידו".

דנון תקף אחר הצהריים בחריפות את ח"כ א סנע. "מקומו של א-סנע הוא לא בכנסת וגם לא ברשות הפלסטינית, אלא בהנהגת החמאס. מעשה ההסתה שיזם אינו מצריך פתיחת חקירה אלא הדחה מידית מכהונתו בכנסת. כולי תקווה שהצעת החוק תעבור במהרה במטרה לסלק ממשכן הכנסת את תומכי הטרור והמסיתים".

א-סנע שוחח עם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה באמצעות הטלפון הנייד, במהלך הפגנה נגד המצור בעזה. עקב כך, גם פנה בצהריים השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה להעמידו לדין, בשל תמיכה בארגון טרור.

בתגובה לפנייתו של השר לביטחון פנים אמר ח"כ א-סנע כי מצד אחד ישראל מתחננת למתווך הגרמני שיתווך בינה לבין חמאס אך מצד שני קוראת להעמיד לדין את א-סנע "המנסה לקדם הידברות לקידום השלום". ח"כ א-סנע הוסיף: "אני מצפצף על כל הקיצוניים המקדשים מלחמה ונלחמים בהידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully