וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מציע לקיים פסגה מדינית במצרים

פנחס וולף, רמי שני וניר יהב

31.12.2009 / 22:00

רה"מ נתניהו הציע לנשיא מצרים מובארק לקיים פסגה מדינית בהשתתפותו ובהשתתפות יו"ר הרשות אבו מאזן. גורמים מדיניים מעריכים כי גדל הסיכוי שבינואר יבשילו התנאים להנעת התהליך המדיני

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציע לקיים פגישת פסגה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן באירוח מצרי. כך מסרו אמש(חמישי) גורמים ישראלים לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי הגורמים, נתניהו העלה את התוכנית במהלך פגישות שקיים עם נשיא מצרים חוסני מובארק ביום שלישי. גורמים מדיניים העריכו היום כי גדל הסיכוי שבמהלך חודש ינואר יבשילו התנאים להנעת התהליך המדיני.

ובמקביל, שר הביטחון אהוד ברק שב וקרא ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לשוב לשולחן המשא ומתן לשלום: "אנחנו חייבים לחפש כל דרך אפשרית לקידום הסיכוי להסדר שלום אזורי, שבמרכזו הסכם עם שכנינו הפלסטינים, המבוסס על מפת הדרכים, רעיון שתי מדינות לשני עמים והכרזה על קץ הסכסוך רב השנים. גם כאן והיום, שבים אנו וקוראים להנהגת הפלסטינים ואבו מאזן, לגלות אחריות לבני עמו ולשוב לשולחן המשא ומתן, על מנת לאפשר סיכוי להשגת השלום המיוחל".

שר הביטחון עם החניך המצטיין בקורס טיס. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"שבים אנו וקוראים להנהגת הפלשתינים ואבו מאזן, לגלות אחריות". ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ייפגש ביום ראשון בקהיר עם נשיא מצרים חוסני מובארק. מקורות המוגדרים 'מהימנים' מסרו היום לעיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" כי מובארק צפוי להציג בפני אבו מאזן תכנית שלום אמריקאית חדשה שעליה דן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בקהיר השבוע.

המקורות מסרו עוד כי מצרים תשגר בתחילת ינואר את שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט לוושינגטון, על מנת לדון שם בתוצאות השיחות בין מצרים לבין ישראל והרשות הפלסטינית בכל הנוגע להצעה האמריקאית. על פי התכנית, הצדדים יפתחו במשא ומתן לאחר שארצות הברית תעניק ביטחונות לישראל ולפלסטינים כדוגמת אלו שניתנו להם בוועידת מדריד בשנת 1991. עוד דווח כי השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל צפוי לדון בתכנית כשיגיע בתחילת החודש לאזור. לפי הדיווח, ארצות הברית תעניק לפלסטינים ביטחונות לפיהן תוך שנתיים תוקם מדינה פלסטינית בגבולות 67' וכי מזרח ירושלים תהיה בירתה של המדינה הפלסטינית. עוד נמסר כי ארה"ב הבטיחה לישראל שהיא תוכר כמדינה יהודית וכי ביטחונה יובטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully