וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ א-סנע: גם ישראל מדברת עם חמאס

פנחס וולף וניר יהב

31.12.2009 / 15:52

השר לביטחון הפנים דורש להגיש כתב אישום נגד ח"כ א-סנע, בעקבות דברים שנשא ר"מ חמאס הניה בטלפון הנייד של א-סנע בהפגנה. א-סנע: "מצפצף על הקיצוניים שנלחמים בהידברות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', פנה בצהרים (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה להעמיד לדין את חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) על תמיכה בארגון טרור. אהרונוביץ' העביר את הדרישה לאחר שנודע לו כי ח"כ א-סנע העביר מוקדם יותר באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו, דברים שנשא ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, במהלך הפגנה נגד המצור בעזה.

בתגובה לפנייתו של השר לביטחון פנים אמר ח"כ א-סנע כי מצד אחד ישראל מתחננת למתווך הגרמני שיתווך בינה לבין חמאס אך מצד שני קוראת להעמיד לדין את א-סנע "המנסה לקדם הידברות לקידום השלום". ח"כ א-סנע הוסיף כי "אני מצפצף על כל הקיצוניים המקדשים מלחמה ונלחמים בהידברות".

השר אהרונוביץ' פנה ליועץ המשפטי בעקבות דברים שנשא ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה באמצעות הטלפון הנייד של א-סנע במהלך הפגנה נגד המצור בעזה. מלשכת השר אהרונוביץ' נמסר, כי "אי אפשר להשלים עם העובדה שכל אדם ועל כמה וכמה חבר כנסת במדינת ישראל, ישמש כצינור לארגון טרור שכל תכליתו היא השמדת מדינת ישראל. יש גבול לציניות. אכיפת החוק היא הערך העליון של השר לביטחון פנים וכאן אנו רואים עבירה בוטה. אפילו חשבון הטלפון שממנו בוצעה השיחה, משולם על ידי מדינת ישראל".

גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את ח"כ א-סנע. אורלב אמר לוואלה! חדשות כי "על פניו, מעשהו של א-סנע מהווה עידוד למאבק מזוין נגד ישראל ולכן ראוי שתיערך חקירה בעניין". אורלב הודיע גם שהוא מכין תביעה לוועדת הבחירות המרכזית, כדי למנוע את בחירתו של ח"כ א-סנע לכנסת הבאה.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) התייחס אף הוא לנושא. רותם אמר לוואלה! חדשות כי הוא מתכוון ליזום דיון בוועדה בראשותו, בכל נושא ההתנהלות של חברי הכנסת שהשתתפו בהפגנה. לדבריו, "לא ייתכן שחברי כנסת יפעלו נגד מדינת ישראל".

ח"כים בימין -לחקור את א-סנע

בנוגע לדברים שאמר בהפגנה ח"כ ג'מאל זחאלקה בגנותו של שר הביטחון אהוד ברק ובנוגע להתנהלות ח"כ א-סנע, אמר ח"כ רותם כי "לברק יש יתרון על פני זחאלקה. כאשר זחאלקה רוצה להרוג את היהודים ורוצה אותנו בים, הוא מתלונן על ברק שביקש להגן על יהודים. אך חמור מכך יותר הוא שטלב א-סנע הוכיח במעשהו את מי הוא מייצג, כאשר הוא השמיע את הניה שעדיין מחזיק בגלעד שליט. הדברים הללו רק מדגישים את הצורך שכל חברי הכנסת צריכים להצהיר אמונים למדינת ישראל ואם לא, שיילכו להיות חברי פרלמנט בעזה".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר בתגובה לדברי הניה בהפגנה, כי "שאיפתו של הניה לבקר בבירת ישראל המאוחדת ירושלים ולבקר במסגד אל אקצא במסגרת הנגישות לכולם למקומות הקדושים תינתן לו לאחר שיחדל להיות ראש ארגון טרור".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) קרא ליו"ר הכנסת להחרים לאלתר את מכשיר הטלפון של ח"כ טאלב א-סנע. לדבריו, "א-סנע הפך היום לשופר הרשמי של חמאס. אי אפשר לסבול שבאמצעות משלם המסים הנייה ינאם למפגינים בארץ". בנוסף, פנה ח"כ אלדד למזוז בדרישה לפתוח בחקירה מיידית נגד א-סנע בחשד לסיוע ישיר לארגון טרור.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) קרא "לצה"ל לנצל את ההזדמנות שחברי הכנסת זחאלקה וא-סנע נמצאים במעבר ארז, ולהעביר אותם לעזה לראש הממשלה הטבעי שלהם איסמעיל הניה. הגיע הזמן לשים קץ למעוז הקדמי של האויב בכנסת".

ח"כ דני דנון (ליכוד) קרא להדיח את ח"כ א-סנע מכהונתו בכנסת. לדבריו, "מקומו של ח"כ א-סנע הוא לא בכנסת ולא ברשות הפלסטינית, אלא בהנהגת החמאס. מעשה ההסתה ההמוני שהוא יזם נגד מדינת ישראל אינו מצריך פתיחת חקירה, אלא הדחה מיידית מכהונתו בכנסת. כולי תקווה שהצעת החוק שהגשתי בעבר, שתאפשר הדחת ח"כ מכהונתו בשל הסתה נגד מדינת ישראל, תעבור במהרה במטרה להוקיע את תומכי הטרור והמסיתים מכתלי המשכן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully