וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תעריפי המים החדשים ייכנסו מחר לתוקפם?

אורה קורן ועמירם כהן

31.12.2009 / 14:33

יו"ר ועד עובדי רשות המים הודיע כי ההתייקרות בתעריפים לא תיכנס מחר לתוקפם, משום שלדבריו, העובדים לא יאפשרו את פרסום התקנות

"ההתייקרות בתעריפי המים לא תיכנס מחר לתוקף - העובדים לא יאפשרו את פרסום התקנות", כך אמר היום (חמישי) יו"ר ועד עובדי רשות המים, אמיר שישה. בתגובה לדברים אלה פירסמה הרשות הודעה, שבה היא מבהירה כי על אף שביתת העובדים, כללי התעריפים החדשים ובמסגרתם העלאת גובה התעריפים, ייכנסו לתוקפם מחר כמתוכנן.

בהודעה מסרה הרשות כי "הכללים קובעים כי על מים שיצרכו החל מה-1 בינואר 2010 יחולו התעריפים החדשים. המשמעות היא, כי הצרכנים יראו את השפעת הכללים בפועל בחשבונות המים שיצאו בחודשים פברואר - מארס, ויחולו על המים שנצרכו החל מתחילת 2010. חשבונות מים שיצאו בתחילת השנה בגין צריכה בשנת 2009 עדיין יחושבו לפי התעריפים הישנים".

התעשיינים נגד ההתייקרות

בתוך כך, הבוקר נודע ל-TheMarker, כי התעשיינים מקדמים שתי חקיקות, שנועדו להוריד את מחירי המים לתעשייה. האחת קובעת כי ועדת הכספים תצטרך לאשר את החלטות רשות המים בענין תעריפי המים. השנייה קובעת כי רשויות מקומיות לא יחוייבו להקים תאגידי מים.

היוזמות ננקטו לאחר שהתברר, כי תעריפי המים לתעשייה יתייקרו ב-42%, כיוון שהממשלה והתעשיינים הסכימו על הצמדתם לתעריפי המים של מקורות. התעשיינים הסכימו בעסקת החבילה להתייקרות של 4% בלבד ולא צפו, כי מחירי מקורות יזנקו בשיעור כה חד. ישנם כמה חברי כנסת שכבר מקדמים את שינוי חוק המים, בהם שי חרמש.

כיום רשות המים קובעת את תעריפי המים. ההצעה תקבע, כי הרשות תחליט על התעריפים, אולם אלה יצטרכו לעבור לאישור ועדת הכספים. ההצעה השנייה נועדה לשנות את הסעיף בחוק תאגידי המים הקובע, כי בנושאי מים לא יטפלו יותר רשויות מקומיות, אלא רק תאגידי מים שיקימו. בקרב תעשיינים רווחת ההערכה, כי העלויות הכרוכות בהקמת תאגידי מים והפעלתם יגולגלו על הצרכנים, ומכאן עניינם שלא לחייב בחוק כל רשות מקומית להקים תאגיד מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully