וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשורת: מי באמת נאבק למען הדמוקרטיה

דרור אידר

31.12.2009 / 9:46

הלב רותח מהצביעות המקוממת של חלק מהתקשורת הישראלית נגד "ישראל היום". בן דרור ימיני אומר שהעיתון הוא סכנה לדמוקרטיה, לא פחות, ובן כספית מתחסד: "אנו בתקשורת החופשית נלחמים על חיינו". על זה היו אומרים ב"גשש החיוור": you don't say, או בלשוננו: מה אתם אומרים?

שנתיים וחצי אני מפרסם את טוריי בעיתון. קיבלתי אלפי תגובות. הנימה השלטת ברובן היתה שסוף סוף שומעים את דעת הרוב בציבור הישראלי. כמוני יש לא מעט בעיתון החשוב הזה. גם לו? רציתי, לא הייתי מצליח להיכנס לעיתונים האחרים, למרות שעמלתי קשה כל חיי ללמוד ולהשכיל ולפתח השקפת עולם רצינית ואחראית - רק מה לעשות, לא מתאימה למדינת תל אביב שהקמתם.

כן, עיתונאים שלי, אתם, שהשתקתם במשך שנים את רוב הציבור, שהשלטתם עלינו את משטר השפה האורווליאני, שהכרחתם אותנו להאמין שמלחמה זה שלום ולהפך, שאויבי העם הם הימין, הדתיים והמתנחלים, שהליכוד הוא אספסוף ושבנימין נתניהו הוא הכל חוץ ממנהיג, אתם שבעיתוניכם אנשי הימין, השמרנים, הניאו?שמרנים, הדתיים, המתנחלים - בקיצור רוב הציבור - הם אורחים בלבד, אתם הממשיכים לשתוק לנוכח העיוות המדהים הזה גם בשלושת ערוצי הטלוויזיה וברשתות הרדיו - אתם מטיפים לנו מוסר?!

אנחנו סכנה לדמוקרטיה? ואולי אנחנו הדמוקרטיה בהתגלמותה - כלומר: מייצגים את רוב העם. זה שנות דור שהחברה הישראלית מצביעה ברובה פעם אחר פעם למפלגות שאין להן כמעט ייצוג בתקשורת הישראלית. ראו את "ידיעות אחרונות" - "העיתון של המדינה" עקף מזמן את "הארץ" משמאל. זה הוכח במחקר רציני לאחרונה (כמובן לא שמעתם עליו ב"עיתונות החופשית"). איך זה? זאת עיתונות חופשית?

השתקה בולשביקית

אני יכול לספק לכל מי שירצה רשימה של 50 דוברים וכותבים מוכשרים ביותר בעלי השקפות שמרניות וניאו?שמרניות, שמחוזות בחירתם משתרעים מהליכוד וימינה, ואין להם מקום בעיתונות החופשית הישראלית, שהרי השמאל הישראלי התמחה מאז ומתמיד בהשתקה בולשביקית של יריביו הפוליטיים, במחיקתם מהשיח הציבורי ומהזיכרון הקולקטיבי ובדה?לגיטימציה של השקפותיהם, בהגחכתן ובטרלולן עד בחילה. ומה לעשות ואותו שמאל אוחז בעמדות הכוח של התקשורת הישראלית, ובתוכה גם "מעריב" ו"ידיעות"?

הרי זה אבסורד ישראלי ידוע: הימין זוכה בבחירות ומיד יש לו תקשורת לעומתית, שבעקיפין (או שמא באופן ישיר) היא מתייצבת לא רק נגד הבחירה הדמוקרטית אלא נגד הציבור פשוטו כמשמעו. הנה רק לאחרונה התקיים כנס העיתונות ושם הוקדש מושב לשאלה אם התקשורת הישראלית שמאלנית - בהשתתפות אפס עיתונאים שאינם שמאלנים... תקשורת חופשית, אמרנו?

לטעמי, "ישראל היום" הוא כלי התקשורת היחיד המאוזן שבין דפיו מככבים גם אנשי שמאל וגם רבים כמוני, שאין להם בית אחר, ומה לעשות, כנראה שאנחנו, ולא בן כספית, מייצגים את דעת הרוב.

דמוקרטיה, אמרנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully