וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינות ערביות נגד עסקה מחשש לחיזוק חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2009 / 11:02

לפי העיתון הערבי "אל-חיאת", מספר מדינות ערביות הפעילו לחץ על ישראל "לא לוותר" לחמאס במו"מ לשחרור גלעד שליט, מחשש לפגיעה באבו מאזן. משלחת חמאס נמצאת בקהיר וצפויה למסור את תשובתה למתווה הישראלי לעסקה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

מקורות פלסטינים אמרו הבוקר (חמישי) לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי ארה"ב הפעילה על ישראל לחצים לא לשחרר את בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת וכן אסירים מקרב מזרח ירושלים וערביי ישראל. לדברי המקורות, בכך ישראל מפרה הבנות בנוגע לעסקת שליט שהושגו בעבר בינה לבין חמאס. "ישראל מסרבת כעת לשחרר 22 אסירים פלסטינים, ביניהם 15 מהגדה ושבעה מהרצועה", אמרו.

המקורות אמרו עוד כי בנוסף לארה"ב, גם מספר מדינות ערביות הפעילו על ישראל לחצים לא לוותר לחמאס במסגרת המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט "כדי שהפופולריות של חמאס לא תגבר". המקורות העריכו כי בסופו של דבר תסכים ישראל לשחרר את ברגותי וסעדאת לאחר העסקה "כמחווה של רצון טוב ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועל מנת לחזק את מעמדו ברחוב הפלסטיני. זאת משום שאם ישוחררו השניים במסגרת עסקת שליט, הפופולריות שלו תיפגע".

בתוך כך, משלחת חמאס מרצועת עזה בראשות בכיר הארגון ד"ר מחמוד א-זהאר הגיעה הלילה לקהיר מדמשק, והיא אמורה למסור לבכירי המודיעין המצרי ולמתווך הגרמני את תשובת הארגון להצעת מתווה עסקת שליט. לפי הדיווחים בימים האחרונים, צפוי חמאס לדחות את הצעת ישראל בשל סירובה לשחרר מספר אסירים "כבדים" והתעקשותה לגרש מספר רב של אסירים, ולהמשיך במשא ומתן לגיבוש עסקה.

אמש דיווחו מקורות בחמאס כי המתווך הגרמני נמצא בקהיר וכי הוא ממתין לתשובתו הסופית של חמאס בנוגע לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. המקורות מסרו לסוכנות הידיעות האיטלקית כי תשובתו של חמאס להצעת המתווה של עסקת שליט תועבר "תוך שעות".

לדברי המקורות, "חמאס עומד על כך שבמסגרת העסקה ישוחררו גם בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ובכירי הזרוע הצבאית של חמאס שישראל מסרבת לשחרר. "חמאס יודיע למתווך הגרמני בשעות הקרובות מהי תשובתו להצעת המתווה של עסקת שליט, ולפי תשובת ישראל להצעה של חמאס יהיה ניתן לדעת מה יעלה בגורל העסקה", הוסיפו המקורות.

(עדכון ראשון: 09:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully