וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: שוטרים הפשיטו וביזו בנות אולפנה

גלעד גרוסמן

31.12.2009 / 8:18

חמש תלמידות אולפנה תובעות פיצוי מהמשטרה, לאחר שלטענתן בוצע בהן חיפוש גופני בהפשטה ותוך שימוש בכוח. "זו חוויה נפשית הדומה לאונס"

חמש תלמידות אולפנה מהשומרון תובעות חצי מיליון שקל מהמשטרה, לאחר שלטענתן הושפלו ובוזו כאשר בוצע בהן חיפוש בהפשטה, לאחר שעוכבו לחקירה בגין כניסה לשטח צבאי סגור. המשטרה טוענת כי החיפוש בוצע על פי הנהלים.

על פי התביעה, שהוגשה השבוע לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עו"ד אורית יפת ממשרד פוריס-העצני ובסיוע ארגון זכויות האדם ביש"ע, לפני כשנתיים נעצרו הנערות יחד עם שתי נערות נוספות ב"גבעת האור" שליד בית אל. לטענתן, על אף שהחשד נגדן היה כניסה לשטח סגור בלבד, הן הובלו לתחנת המשטרה בשער בנימין, ושם על מנת להרתיע אותן בוצע בהן חיפוש גופני בהפשטה, בכפייה ותוך שימוש בכח רב או באיומים.

"החיפוש הבלתי חוקי בוצע בתובעות ממניעים זרים וחמורים, בבחינת "עונש" ו/או אמצעי הרתעה עתידי, בשל סירובן של התובעות למסור לשוטרים את פרטיהן האישיים ובשל סירובן לנטילת אמצעי זיהוי", נכתב בתביעה. "מדובר בשימוש באמצעי אכיפה אשר בנסיבות שהיו קיימות לא היה לו היתר בדין, ובכך הפך לסנקציה בלתי חוקית, ומבלי לגרוע מכך – סנקציה אשר עמדה בחוסר פרופורציה משווע למעשיהן של התובעות".

לטענת התובעות, שבעת המקרה היו בנות 14-15, הן הובלו לתחנת המשטרה תוך הפעלת אלימות ואיומים מצד השוטרים. בשל היחס שהן קיבלו סירבו הנערות להזדהות, והשוטרים איימו שיבצעו בהן חיפוש בעירום. התובעות הופגשו עם עורכת דין שאמרה להן שחיפוש כזה יהיה בלתי חוקי. לאחר שעורכת הדין עזבה את התחנה בוצע חיפוש בגופה של כל אחת מהנערות.

"בעת האירוע סבלו התובעות ממצוקה נפשית קשה ומחרדה רק מעצם המחשבה כי אדם זר יראה את החלקים המוצנעים בגופן וימשש אותם. כן חשו התובעות תחושת השפלה קשה, בושה וביזוי עת בוצע בהן החיפוש. תחושות אלה לא עזבו את התובעות גם זמן רב לאחר האירוע", נכתב בתביעה. מנהלת מרכז לנפגעות תקיפה מינית לציבור הדתי, שנפגשה עם הנערות, אפיינה את החוויה הנפשית שעברו כ"אונס".

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי "הטיפול בתחנת המשטרה מבוצע על פי סמכות החיפוש על גופם של עצורים הקבוע בחוק. גם במקרה זה החיפוש בוצע על פי הנהלים, בצנעה ותוך פגיעה מינימלית בפרטיותן של העצורות".

(עדכון ראשון: 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully