וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוטה בלעה מתכת באורך 20 ס"מ - וניצלה

קובי מנדל

30.12.2009 / 22:41

פעוטה בת 3 מיישוב סמוך לחיפה שיחקה עם חלק ממערבל בגן. חתיכת המתכת חדרה לפיה ונעצרה קרוב לחוליות עמוד השדרה. בשל זווית החדירה, הילדה לא נפגעה ומחר היא תשוחרר מביה"ח

צוות הרופאים בחדר המיון של בית החולים רמב"ם בחיפה, התמודד היום (רביעי) עם מקרה בלתי שגרתי. על האלונקה שכב גבר בשנות ה-20 לחייו כשהוא מחבק בידיו פעוטה בת שלוש. הפעוטה המתגוררת באחד היישובים הסמוכים לחיפה, צרחה מכאבים ומפיה בלט מוט מתכת. לצוותי המיון הוסבר שהגבר משמש כגנן בגן הילדים של הפעוטה.

לאחר מכן התברר כי הילדה שיחקה בגן עם חלק ממערבל, המשמש ללישת בצק. הילדה הכניסה את חלק המתכת שאורכו כ-20 סנטימטרים לפיה והחלה לרוץ. בשלב מסוים, היא מעדה כשפניה לכיוון הקרקע וכתוצאה מכך נתקע חלק המתכת עמוק בתוך החיך שלה.

עם הגעתה לחדר המיון, הורדמה הילדה על מנת שלא תסבול מהכאבים. ד"ר שלומי ישראלית, מנהל המחלקה לרפואה דחופה של רמב"ם, הזעיק לחדר ההלם מומחים לנוירוכירורגיה, פה ולסת, אף אוזן וגרון וכלי דם, מפני שלא היה ברור בשלב הראשון לאיזה עומק חדרה פיסת המתכת.

צילום ה-CT שנעשה לילדה, חשף כי חתיכת המתכת הגיעה עד למרחק של 23 מילימטרים מחוליות עמוד השדרה בבסיס הגולגולת. בשל זווית החדירה של המתכת, לא נפגעו המוח ועמוד השדרה. הרופאים חילצו את המתכת ולאחר מכן הועברה הילדה למחלקה לטיפול ילדים להתאוששות. הפעוטה צפויה להשתחרר מחר לביתה.

  • עוד באותו נושא:
  • רמב"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully