וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסיקת בג"ץ לגבי 443 דורשת מהפך חקיקתי"

30.12.2009 / 20:53

ועדת השרים תדון בהצעה להגדיל את מספר שופטי העליון. חברי הכנסת לוין ובן ארי קושרים את ההצעה שהוגשה לפני חצי שנה לפסיקת בג"ץ בנוגע לכביש 443: "לקבוצת ביניש שליטה מלאה בהחלטות"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: עידן גוראל)

על רקע פסיקת בג"ץ בנושא פתיחת כביש 443, תדון ביום ראשון הקרוב ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק הקוראת להגדיל את מספר שופטי בית המשפט העליון.

הצעת החוק של חברי הכנסת יריב לוין (הליכוד) ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הוגשה לפני חצי שנה. היא מיועדת לקבוע לראשונה בחקיקה ראשית את מספר שופטי בית המשפט העליון, באופן שיגדיל את מספרם ל-18 שופטים. בכך יוגדל מספר שופטי העליון ויתאפשר מינויים של שמונה שופטים חדשים בשנתיים הקרובות. ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק ביום ראשון הקרוב.

חבר הכנסת לוין אמר היום (רביעי) כי "פסיקת בג"ץ בעניין כביש 443 הוכיחה את הצורך לבצע מהפך חקיקתי שישקם את הפרדת הרשויות, ויחזיר את השפיות והציונות למערכת המשפט. הצעות החוק שאנו מקדמים עכשיו הן תחילתו של המהפך הזה".

חבר הכנסת בן ארי אמר כי "מספרם המצומצם של שופטי בית המשפט העליון מאפשר לקבוצת ביניש שליטה מלאה בהחלטות קריטיות הנוגעות לגורלה של מדינת ישראל. הרחבת מספר השופטים ייתן פתח לכניסתם של שופטים שעולמם הערכי מונע מהשקפה הרואה את מדינת ישראל כמדינה יהודית ומבחינה בין אויב לאוהב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בית המשפט סובל בשנים האחרונות מהרכב אנושי חד גוני". בית המשפט העליון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי הגדלת מספר השופטים תאפשר לגוון את הרכבו של בית המשפט, כך שיכלול שופטים הבאים מרקע שונה ומחזיקים בהשקפות עולם שונות: "החוק המוצע נועד לאפשר גיוון של ממש בהרכבו של בית המשפט העליון, הסובל בשנים האחרונות מהרכב אנושי חד גוני, ומהיעדר שיקוף הולם של מגוון הזרמים בחברה הישראלית. צורך זה מתחדד נוכח נטייתו הגוברת של בית המשפט העליון לעסוק בסוגיות שבמדיניות ובהשקפת עולם. הגדלת מספר השופטים תאפשר את מינויים של שופטים בעלי רקע ועמדות מגוונים באופן שיבטא נאמנה את השקפות העולם השונות הרווחות בציבור הישראלי", כך על פי הצעת החוק.

חברי הכנסת מוסיפים כי הצעת החוק תאפשר התמקצעות של בית המשפט בתחומי משפט רבים יותר, אשר בחלקם נדרשת מומחיות מיוחדת שאינה מתאפשרת כאשר ניתן למנות רק מספר קטן של שופטים. וכן תאפשר הגדלת מספר השופטים "התמודדות טובה יותר עם העומס המוטל על בית המשפט העליון כך שימנע מצב בו תיקים רבים אינם מסתיימים בפרק זמן סביר".

חברי הכנסת לוין ובן ארי ציינו כי כיום החוק אינו קובע מספר קבוע של שופטים לבית המשפט העליון, מצב שאינו תקין לדבריהם ולכן הצעת החוק מתקנת חוסר חוקי זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully