וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: לא הזמנו את התקשורת למעצר לחיאני

30.12.2009 / 22:19

ראש עיריית בת ים שנחשד בעבירות מרמה ונעצר בצורה "מתוקשרת" למדי, תקף את המשטרה על התנהלותה. המשטרה דחתה הביקורת: "הזמנת התקשורת מנוגדת לנהלינו"

תאגיד כאן

משטרת ישראל דחתה אמש (רביעי) את הביקורת שנמתחה על דרך מעצרו של ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני ביום שני. בהודעת המשטרה נמסר כי החקירה בתיק התנהלה בשנתיים האחרונות "מחוץ לזירה התקשורתית" ושבמפגש של השוטרים עם לחיאני, "פעלו אלו בסיטואציה הנתונה באופן המינורי ביותר כדי לממש את משימתם רחוק ככל שניתן מהתקשורת".

יחד עם זאת, משטרת ישראל "מצרה על תוצאת המפגש שנעשה בתום לב ולא בכוונת זדון". במשטרה מבקשים להבהיר כי הם לא אלו שזימנו את כלי התקשורת "שכן הדבר נוגד באופן מוחלט את מדיניותה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה לפיהן יש לשמור בקפדנות על כבוד האדם וטובת החקירה".

לחיאני תקף הערב בחריפות את התנהלות המשטרה במעצרו. לחיאני שנעצר ביום שני בחשד לזיוף ומרמה, אמר בראיון לערוץ הראשון כי "לא באים לאיש לא מסוכן הביתה ב-6:00 בבוקר עם 60 שוטרים ו-50 צלמים, אין בזה שום צורך. אין בזה שום ערך מלבד הצילומים".

לחיאני הוסיף כי "זו לא היתה החלטה של אותו השוטר לעלות לביתי, זוהי נורמה ויש לעקור אותה מהשורש". עוד אמר לחיאני, כי דרך המעצר פגעה בו ובמשפחתו. הוא סירב להשיב לשאלה האם בכוונתו להמשיך בתפקידו.

לחיאני קרא למשטרה לכבד את כבודו של האדם ואת חזקת החפות והוסיף שהוא מרגיש בטוח נוכח החקירה המתנהלת נגדו. "לא היה משהו אחד שלא היה עליו מחלוקת, לא היתה שאלה אחת שלא נתתי תשובה, לא היה נושא שנשאלתי שלא נענה במסמכים", אמר. הוא הוסיף כי הוא "הולך על קרקע בטוחה והאמת מהר מאוד תתברר".

אהרונוביץ' נזף במפכ"ל

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הקריא אמש במליאת הכנסת מכתב נזיפה ששלח למפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, עקב מעצרו המתוקשר של עיריית בת ים. אהרונוביץ' ציין כי "המעצר 'המתוקשר' של ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, היה מיותר, מביך ולא אנושי".

השר הוסיף במכתבו כי "לא כך הייתי רוצה לראות את דבר מעצרו, לא בנוכחות מצלמות ומיקרופונים, לא במסירת הודעה על מעצרו ולא בלקיחת הטלפון הנייד שלו בשידור ישיר. להזכירך, אין זאת הפעם הראשונה שמתבצע מעצר או חיפוש בנוכחות מצלמות ותופעה מכוערת זו דורשת גינוי חריף".

דובר המשטרה מסר בתגובה לדברי השר כי "משטרת ישראל לא זימנה את התקשורת לפעילות המשטרה. זה נוגד באופן מוחלט את מדיניותה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה שיש לשמור בקפדנות על כבוד האדם וטובת החקירה. אנו דוחים את הטענות המיוחסות למשטרה בדבר זימון התקשורת".


על פי החשד, במשך תקופה ארוכה ביצע לחיאני עבירות בתחום טוהר המידות, וכן עבירות תכנון ובניה ומרמה. בחקירה הסמויה עלה החשד כי לחיאני השתמש בעירייה ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך השגת רווח כספי לו ולבני משפחתו.

עדכון ראשון: 19:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully