וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הנגב הפגינו מול הכנסת: "ארגנטינה ארגנטינה"

לירון מרוז

31.12.2001 / 11:00

מחו על המצב הכלכלי ועל ביטול חוקי הנגב; המשטרה חסמה את הכניסה למשכן והזרימה למקום כוחות גדולים; הנכים מרוצים: החל משא ומתן

מאות מתושבי הנגב הפגינו היום בגן הוורדים סמוך למשכן הכנסת בירושלים, במחאה על המצב הכלכלי החמור באזורם ונגד ביטול חוקי הנגב. המפגינים קוראים קריאות בגנות הממשלה ושר האוצר ומדי פעם צועקים "ארגנטינה ארגטינה".

הכניסה הראשית לכנסת נחסמה על ידי המשטרה ועשרות שוטרים התפרסו באזור על מנת למנוע אפשרות של כניסתם למשכן הכנסת עצמו.

כתבת "הארץ", עליזה ארבלי, מוסיפה:

מחאת תושבי הנגב נמשכת למרות שלמעלה מ-70 חברי כנסת הודיעו כי לא יתמכו בתקציב אם ייפגעו חוקי הנגב. להפגנה הבוקר, שזכתה לכינוי "האמא של ההפגנות" אמורים להגיע מאות אוטובוסים ובהם נציגי כל המפעלים, המוסדות והארגונים בדרום, וכן נציגים מאוניברסיטת בן-גוריון והמרכז הרפואי "סורוקה". בהפגנה ישתתפו גם בדואים רבים. היום יושבתו כל הרשויות המקומיות בדרום, לרבות שירותי עיריות ומערכת החינוך, למעט החינוך המיוחד.

הממשלה הסמיכה אתמול צוות מיוחד לנהל משא ומתן עם הנכים השובתים זה שבועיים. אתמול התקיימו שתי פגישות בין הצדדים, ואף שלא הושגו סיכומים, הנכים ציינו בסיפוק את העובדה שהממשלה התחילה לשוחח עמם.

נציגי מטה המאבק דבקו אתמול בדרישתם הבסיסית להשוואת גובה קצבאותיהם של 144 אלף נכים לגובה שכר המינימום. היום יצטרפו לנכים, באוהל המחאה, נציגים של נכי הנפש מעמותת אנוש. בישראל חיים כ-53 אלף נכי נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully