וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2009: ירידה משמעותית בטרור הפלסטיני

30.12.2009 / 18:33

עם סיום שנת 2009, מסכם שירות הביטחון הכללי שנה מוצלחת מבחינת סיכול פעולות טרור מהצד הפלסטיני. במהלך השנה לא אירעו פיגועי התאבדות, אך עם זאת מצאו את מותם 15 אזרחים וחיילים ישראלים

מנתונים שפרסם שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בנוגע לסיכום פעילות הטרור לשנת 2009, עולה כי בשנה החולפת נרשמה ירידה משמעותית בנפח הפיגועים ביחס לשנים הקודמות הן ברצועה והן בגדה המערבית. בארגון מציינים כי במהלך השנה האחרונה נהרגו 15 ישראלים בפיגועי טרור, זאת לעומת 36 אשתקד. בנוסף, ב-2009, אומרים בשב"כ, "ניכרה התפשטות נרחבת של תופעת 'הג'יהאד העולמי' ברחבי רצועת עזה, אשר במסגרתה הצטרפו עשרות פעילים צבאיים לארגונים שונים שהוקמו ברצועה בהשראת הג'יהאד העולמי".

בשב"כ מסבירים את הירידה בטרור ברצועה בתוצאות מבצע "עופרת יצוקה". בעקבות המבצע נרשמה ירידה חדה בהיקף ירי הרקטות לעבר ישראל ובסך הכול – 566 שיגורים, מתוכם 406 במהלך המבצע. הרקע לירידה בהיקף הטרור הגדה היא תוצאה של "פעילות סיכול מתמשכת של כוחות הביטחון הישראליים לצד פעילות מנגנוני הביטחון הפלסטינים. בארגון מציינים בחיוב את העובדה כי במהלך השנה כולה לא בוצע פיגוע התאבדות אחד בגדה המערבית או בשטח ישראל. השנה בוצעו בגדה ובירושלים 636 פיגועים, לעומת 893 פיגועים בשנת 2008, 946 פיגועים בשנת 2007, ו-1,309 פיגועים בשנת 2006.

גם היקף הנפגעים מהטרור ירד בצורה מרשימה: מתוך 15 ההרוגים השנה, 9 נהרגו במהלך מבצע עופרת יצוקה (ירידה של 60%). 234 ישראלים נפצעו בפעולות טרור (מתוכם 185 בעופרת יצוקה) וזאת לעומת 679 בשנה שעברה (ירידה של כ-65%). בעופרת יצוקה נהרגו חמישה אזרחים וחיילים כתוצאה מירי תלול מסלול (טילי קאסם ומרגמות) וארבעה חיילים מירי דו צדדי.בסוף ינואר נהרג חייל צה"ל מפיצוץ מטען בגבול הרצועה. חמישה אזרחים נהרגו השנה בפיגועים – שני שוטרים שנרצחו במשואה בבקעת הירדן, הרוג אחד בתקיפה באשדוד, הרוג אחד בדקירה בהתנחלות בת עין וההרוג האחרון – הרב מאיר אבשלום חי שנהרג בשבוע שעבר בפיגוע ירי ליד שבי שומרון.

בשב"כ מזהירים מפני התפשטות "הטרור העולמי", במיוחד ברצועת עזה. בארגון מציינים כי ארגונים המסונפים לטרור העולמי דוגמת "ג'לג'לאת" ו"ג'ונד אנצראללה" ניסו ולעיתים הצליחו להוציא פיגועים לשטחי ישראל. כך למשל, פעילים באחד הארגונים עומדים מאחורי פיגוע בינואר על גבול הרצועה בו נהרג חייל צה"ל מפיצוץ מטען על גדר המערכת. סזירה הצפונית מציינים בשב"כ כי "במהלך שנת 2009 נמשכה ההיערכות הגבוהה לאפשרות שחזבאללה יבצע פיגוע נקם בעקבות מותו של עימאד מורנייה. כן בלטו מאמצי הארגון לגייס פעילים לצורך בניית תשתיות טרור בישראל, כאשר יעדי אישים בכירים הינם יעד מועדף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully