וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה תושבי שכם יוותרו על נשיקת הסילבסטר?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.12.2009 / 20:22

מושל המחוז החליט לבטל את כל חגיגות השנה האזרחית כאות הזדהות עם שלושת פעילי פתח שנהרגו ע"י כוחות צה"ל בסוף השבוע. "מדובר בהכרח לאומי פלסטיני"

מושל שכם, הגנרל ג'ברין בכרי, החליט הערב (רביעי) לבטל את כל חגיגות השנה האזרחית החדשה במחוז שכם, כאות הזדהות עם שלושת פעילי פתח שנהרגו מאש צה"ל ביום שבת בעיר. השלושה היו חברים בחוליה שביצעה את פיגוע הירי ביום חמישי בו נהרג הרב מאיר חי מההתנחלות שבי שומרון.

דובר המושל מסר כי למרות שלהחלטה זו תהיינה ודאי השלכות כלכליות על העיר, "מדובר בהכרח לאומי פלסטיני". הוא הוסיף כי אין מנוס מן הצעד כיוון שחיסול השלושה על ידי חיילי צה"ל נעשה, לדבריו, "בצורה שפלה וברברית, לעיני בני משפחותיהם". הוא הסביר כי יבוטלו כל האירועים והחגיגות שהיו צפויות להיערך באולמות ובבתי המלון ברחבי העיר והמחוז. "ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם ראשי המחוז", הוסיף.

שלושת חברי החוליה שחוסלו ביום שבת - רסאן אבו שרח, נדר סורכג'י וענאן סובוח, היו מוכרים היטב למערכת הביטחון, ובצה"ל ובשב"כ ציינו שהם היו מעורבים בפעולות נוספות לבד מפיגוע הירי. בביתם של השלושה בשכם נמצאו שני רובי אם-16, אקדח ותחמושת רבה. בצה"ל העריכו שאחד מכלי הנשק היה זה שבאמצעותו נרצח בפיגוע הרב מאיר חי.

הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, אליה השתייכו השלושה, איימה בתגובה קשה על חיסולם. בהודעה שפרסם אחד מפלגיה נמסר כי "ישראל פותחת את שערי הגיהנום". הזרוע הבהירה כי לא תשב בחיבוק ידיים "בזמן שדמם של הלוחמים הפלסטינים מותר בכל מקום. האויב ישמע מאיתנו רק את שפת הדם והאש, התגובה תהיה מהירה". דוברו של אבו מאזן, אמר בתגובה לחיסול החוליה כי "ההסלמה הישראלית החמורה מראה שישראל לא מעוניינת בשלום והיא מנסה לפוצץ את המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully