וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

30.12.2009 / 16:42

מדד תל אביב 25 נסגר בעלייה של 0.2%, ברמה של 1,140 נקודות ומדד תל אביב 100 נסגר ללא שינוי ברמה של 1,060 נקודות

מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד מבית מיטב, סבור כי התנודתיות הגבוהה במסחר מניות האנרגיה צפויה להימשך גם בעתיד בשל חוסר יכולת השחקנים בשוק לפרש בצורה רציונלית את ההודעות על פוטנציאל החיפוש והפקת הנפט והגז.

צור מציין כי טמון סיכון גבוה בהשקעה במניות המגזר מאחר שהן עלו בשיעור גבוה מאוד בשנה האחרונה, כאשר עדיין קשה להגדיר את הערך הכלכלי של חברות, במיוחד כשאין להן הכנסות מפעילות. עם זאת, חוזים ארוכי טווח - כדוגמת ההסכם עם חברת החשמל - תומכים בהערכות השוק לגבי שווי החברות או המניות.

צור מוסיף כי הספקולנטים וקוני החלומות נוטים לחפש מניות של חברות ללא הכנסות, שהפוטנציאל שלהן לא מוערך, להבדיל מהמשקיע הסולידי יותר שפונה למניות של חברות שניתן להוון את המכירות שלהם. "אני רוצה להאמין שאין הרבה שחקנים מוסדיים המושקעים בענף במימדים גדולים כי נדרשת מידת אחראיות כלשהי לגבי הכספים של הציבור", אומר צור.

יואב בורגן, האנליסט מלידר שוקי ההון, סבור כי מי שמניע היום ואתמול את המסחר בנפח היוצא דופן במניית רציו (30.12% , 10.8) הם משקי בית, סוחרי יום וספקולנטים.

בורגן מציין כי המוסדיים אינם שחקנים המשפעים במניה ואינם בעלי חלק מהותי במחזור המסחר במניית רציו מאחר ורציו הינה "מניית חלום" עם הרבה אויר חם ותנודתיות גבוהה במסחר משקפת רמת סיכון לא מבוטלת. כמו כן, מוסיף בורגן כי בדומה למוסדיים גם שחקנים זרים אינם משתתפים במסחר במניה.

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום בעליות מתונות בהובלת מניות האנרגיה. המסחר התנהל על רקע פרסום נתוני מקרו מעורבים אמש בוול סטריט ונעילה חיובית באירופה בהובלת מניות הכריה. מניות האנרגיה המשיכו למשוך תשומת לב רבה תוך מחזורי מסחר גבוהים לאחר מימוש חד אתמול וחזרה לעליות היום.

מדד תל אביב 25 נסגר בעלייה של 0.2%, ברמה של 1,140.69 נקודות, מדד תל אביב 100 נסגר ללא שינוי ברמה של 1,060.42 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.5% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.6%. מחזורי המסחר הסתכמו היום ב-2 מיליארד שקל, גבוה משמעותית מהממוצע, בהובלת מניית רציו שנסחרה במחזור של 171 מיליון שקל.

בשוק הסולידי: למרות עליית התשואות של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, ננעלו היום מדדי תל בונד, הכוללים אגרות חוב של חברות מקומיות, בעלייה מתונה של 0.1%. זאת, במקביל לעליות שערים באפיק הממשלתי השקלי. אגרת חוב שקלית ל-10 שנים עלתה ב-0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully