וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בג"ץ: בכנסת רוצים לספח כביש 443

30.12.2009 / 15:18

בכנסת יוצאים למאבק נגד החלטת בג"ץ לאפשר לפלסטינים תנועה בכביש 443. ח"כ משה מטלון מישראל ביתנו מציע לספח את שטח הכביש למדינה. לדבריו, "כך יוכלו יהודים לנסוע בבטחה"

בכנסת מחריפים את המאבק נגד החלטת בג"ץ, המחייבת את פתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים. לאחר ששלושה חברי כנסת, אופיר אקוניס ודני דנון (ליכוד) ועתניאל שנלר (קדימה), דרשו לקיים בכנסת דיון על ההחלטה, ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) הגיש הבוקר (רביעי) הצעת חוק לספח את כביש 443 למדינת ישראל. לפי הצעת החוק, שר הפנים יהיה ממונה על ביצוע החוק והוא יוכל בהתייעצות עם שר המשפטים להתקין תקנות לגבי הוראות המעבר בכביש.

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "כביש 443 הוא הכביש המרכזי בדרומה של נפת רמאללה ועורק התנועה הראשי, המחבר את הערים מודיעין, מכבים רעות ועוד ישובים עם העיר ירושלים. מאז פרוץ האינתיפאדה השנייה החל הצבא ובצדק לאסור על תנועתם של פלסטינים בכביש זה, ברכב או ברגל".

מטלון הוסיף, כי "חלק מהקרקעות לצורך סלילת כביש 443 הופקעו באופן חוקי. הצורך לכך היה, ביטחוני עקב אירועי ירי ובקבוקי תבערה שפגעו באזרחים ישראלים חפים מפשע. הנסיעה בכביש היוותה סכנת חיים לנוסעים. עקב כך החליטה מערכת הביטחון על סגירת הכביש לנסיעה של פלסטינים ובמקביל יצרה דרכים חלופיות לאותם תושבים פלסטינים כדי שיוכלו להגיע לכפרים שלהם הנמצאים בצידי הכביש".

"בג"ץ שדן בעתירה שהגישו האגודה לזכויות האזרח ותושבים פלסטינים קבע כי יש חוסר מידתיות בהחלטת האלוף שהורה על סגירת הכביש", הוסיף מטלון. "הצעת חוק זו באה כדי לייתר את סיבת המידתיות וקובעת כי יש לספח את כביש המכונה '443' לתחומי מדינת ישראל כפי שנעשה בחוק הסיפוח רמת הגולן וחלקים נוספים במדינת ישראל. בכך יאפשר לתושבים היהודים לנסוע בבטחה בציר מרכזי זה בדרך לבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully