וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף את בת זוגו - ונשלח לשלוש שנים בכלא

קובי מנדל

30.12.2009 / 14:17

שני תושבי המועצה המקומית מזרעה נשלחו לכלא לאחר שחטפו וכלאו צעירה שהיתה בת הזוג של כל אחד מהם, במועדים שונים. ביהמ"ש: "רק יד המזל הצילה את המתלוננת מפניהם"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) עונשי מאסר על שני תושבי המועצה המקומית מזרעה שהורשעו, לאחר שהודו במסגרת עסקת טיעון בחטיפה וכליאת שווא של מתלוננת שהיתה בת הזוג של כל אחד מהם במועדים שונים.

מוחמד עווד, בן 29, נידון ל-35 חודשי מאסר בפועל, וכן למאסר על תנאי של 25 חודשים במצטבר וכן התבקש לשלם למתלוננת פיצויים בגובה 10,000 שקלים. שותפו חמזה סעד אלדין, בן ה-26, נדון ל-20 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי של 15 חודשים וכן נדרש לפצות את המתלוננת בגובה 6,000 שקלים.

בכתב התביעה נטען כי בין עווד לבין המתלוננת היה קשר זוגי עד שבתחילת חודש מאי 2009 היא החליטה לסיימו. בסמוך לכך, ניהלה המתלוננת קשר זוגי עם חמזה, חברו של הנאשם. לפי כתב האישום, במאי 2009 הגיע עווד לאזור בית המתלוננת בנהריה והבחין בה יושבת עם חמזה ברכבו. הוא החל לצעוק ותפס את המתלוננת כדי להכות אותה, אך בעזרתו של חמזה הצליחה המתלוננת להשתחרר והלכה לביתה.

לפי כתב האישום, לאחר מכן קשר עווד קשר עם חמזה לחטוף את המתלוננת ולכלוא אותה ברכב בניגוד לרצונה, תוך שימוש באלימות ואיומים. הנאשמים נסעו למקום עבודתה של המתלוננת במסעדה בעיר נהריה, שם המתינו לבואה. כתב האישום ממשיך ומפרט כי עווד אחז בשערותיה של המתלוננת ותוך קללות משך אותה בכוח ובניגוד לרצונה אל מחוץ למסעדה לתוך הרכב. חמזה פתח בנסיעה מהירה מהמקום, תוך שהמתלוננת צועקת לעזרה ונאבקת בעווד בניסיון להימלט מהרכב, אולם עווד אחז בה בחוזקה והיכה אותה לבל תברח.

המתלוננת סבלה משטפי דם

משהגיעו למזרעה וחמזה עצר את הרכב, הצליחה המתלוננת להשתחרר מאחיזתו של עווד ולהימלט מהמקום. כתוצאה ממעשיו של עווד, נגרמו למתלוננת חבלות, שריטות ושטפי דם בפניה, בראשה ובכל חלקי גופה.

השופט משה גלעד הביע בהכרעת הדין זעזוע מהמקרה, "משל אין דין ודיין, משל אין מורא מרשויות האכיפה, משל חברה או בת זוג לרכוש דמתה, כך פעלו הנאשמים. הנאשמים קשרו קשר לחטוף ולכלוא את המתלוננת וביצעו את זממם בהתמדה ובנחישות ורק יד המזל הצילה את המתלוננת מפניהם".

בהתייחסו לרקע לביצוע המעשים, מה שכונה "בגידתה" של המתלוננת, ציין השופט כי הוא מהווה בעיניו נימוק לחומרא ולא לקולא. "לצערי" כתב, "האלימות הננקטת כלפי נשים, בנות זוג, מסיבות "בגידה" או "חוסר נאמנות" מרקיעה שחקים וראוי שייאמר במפורש: בני ובנות זוג, גופם ונשמתם, שלהם הם ושלהם בלבד. ברצותם יעניקום לבני זוגם וברצותם ימנעום. כפיית הקשר הזוגי באלימות, מכל סוג שהוא, אסורה, והעובר על האיסור ייענש בחומרה למען לא יחטאו שוב, הוא ושכמותו, עבריינים בכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully