וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנים אחרי ההונאה: הנוכלים נשלחו לכלא

גלעד גרוסמן

30.12.2009 / 12:06

בית המשפט גזר שמונה שנות מאסר על עודד גולד ושש שנות מאסר על שלמה וחניש, שהורשעו בהוצאת 53 מיליון שקל במרמה ממרכז ההשקעות

עשר שנים לאחר שהוגש כתב אישום, בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר (היום) שמונה שנות מאסר על עודד גולד ושש שנות מאסר על שלמה וחניש, שהורשעו לפני כשלושה חודשים בהוצאת 53 מיליון שקל במרמה ממרכז ההשקעות שבמשרד התעשייה והמסחר.

וחניש וגולד הורשעו לפני כשלושה חודשים בשורה ארוכה של עבירות מרמה, לאחר שבאמצעות תאגידים שהיו בשליטתם הצליחו לקבל לידיהם כספים והטבות שונות ממרכז ההשקעות שמשרד, תוך ניצול המשאבים המוקצים בחוק לעידוד השקעות הון.

התביעה טענה שמדובר ב"במגה-מרמה שלא היה כמותה בתולדות מדינת ישראל". עוד טענה התביעה, כי "עבירות המרמה הפכו מכת מדינה, המחייבות הכבדת היד על העבריינים על מנת למנוע הפיכתה של החברה לרקובה ומושחתת".

"כתב האישום בתיק זה מספר את סיפור עלייתם ונפילתם של שני אנשי עסקים ויזמים צעירים, אשר ייסדו או רכשו חברות שונות ותאגידים לשם ביצוע פרוייקטים שונים ברחבי המדינה, שחלקם הוכרו כמפעלים מאושרים, בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון. בסופו של דבר קרסו כל החברות שהיו בשליטת הנאשמים", כתב השופט אורי שהם בגזר הדין.

"הנני סבור כי בעבירות מסוג זה, הגורמות לפגיעה קשה במרקם החברתי, בעקרון השיוויון בנשיאת נטל המס, ולפגיעה במשק ובכלכלה, יש לשים את הדגש על האינטרס הציבורי, המחייב ענישה קשה ומחמירה לעבריינים", כתב השופט בגזר הדין.

פרקליטו של וחניש, עו"ד מיכה פטמן, אמר שבכוונתו לערער על ההרשעה ועל העונש. גולד, שייצג את עצמו, הודיע אף הוא שבכוונתו לערער על ההרשעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully