וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסכון זמין: איך לקנות סלולרי לילדים?

בר חיון

30.12.2009 / 9:47

הצורך להיות בקשר מתמיד עם הילדים הפך את הטלפון הסלולרי לפופולרי במיוחד בכיס שלהם. איך מתמודדים עם ההוצאות של חובבי הטכנולוגיה הצעירים ואילו מכשירים ומסלולים כדאי לבחור עבורם?

מאחר שהשימוש בטלפון הסלולרי אצל ילדים נהפך כבר לעובדה שקשה לערער עליה, לפחות כדאי לבחור את המכשירים והמסלולים שהכי יתאימו עבורם. בגילים הצעירים יחסית, אז הילדים מקבלים את המכשיר הראשון שלהם בעיקר כדי להקנות שקט נפשי להורים, קל יותר להגדיר את גבולות השימוש בטלפון ולייעד אותו לשיחות להורים בלבד.

רוב המכשירים הראשונים הם מכשירים פשוטים או יד שנייה מההורה, ובמקביל, גם דפוסי השימוש בהם מצומצמים (עד גיל 11 מרבית הילדים אינם משתמשים במכשיר בעלות של יותר מ-50 שקל בחודש). ואולם יחסם לטלפון הסלולרי בגיל ההתבגרות משתנה, בין אם ההורים רוצים או לא.

ככל שבני הנוער נמשכים יותר לטכנולוגיה המתחדשת ומצליחים לתפעל אותה, כך קשה יותר להורים להגביל את השימוש לשניים-שלושה מספרי חירום. קשה פי שתיים להסביר להם שזה "כל מה שהם צריכים", בעוד הצורך (שלא לומר התלות) שלנו במכשיר הזה נותר גבוה מאוד. מצד שני, גם לא צריך להרים ידיים: לצד חינוך לשימוש מושכל בסלולר (ראו מסגרת בעמוד 14), כדאי גם להתאים עבורם את המכשיר והמסלולים לפי הצורך.

טבלת השוואה – חבילות סלולר לנוער. TheMarker
טבלת השוואה – חבילות סלולר לנוער/TheMarker

נעזרנו במומחי WiseBuy.co.il המסייע בקבלת החלטות קנייה באמצעות סקירות מדריכים והשוואות מחירים, כדי להביא כמה המלצות על מכשירים לילדים, ובאתר kamaze.co.il להשוואת מחירים בתקשורת, כדי לסייע בהתאמת המסלולים לשימושי הילדים בסלולר.

ילדים עד גיל 12

1.רכשו כרטיס חיוג: בגילאים הצעירים, מסבירה ליאת נחום מאתר kamaze, מדברים הילדים מעט פעמים בשבוע שיחות קצרות, ולכן כרטיס החיוג הוא הפתרון הטוב ביותר. מטעינים אותו בסכום קבוע מראש במגוון אמצעים ובצורה קלה ונוחה: באתרי האינטרנט ובחנויות של חברות הסלולר, בחנויות נוחות של תחנות הדלק, בכמה ממכשירי הכספומט, בחלק מדוכני מפעל הפיס, בקיוסקים ובדואר. כשהכרטיס מתרוקן, אפשר לקבל שיחות ולהתקשר למספרי החירום (משטרה, מד"א).

התעריף לדקה אמנם יקר, אך אין דמי שימוש או התחייבות לגובה חשבונית מסוים. העלות היא 0.80 עד 1.30 שקלים לדקה בסלקום, פרטנר ופלאפון. מירס, במקרה הזה, היא הזולה ביותר: 64 אגורות לדקה. כך, ילד שמדבר 50 דקות בחודש, למשל, ישלם 32 שקל במירס או כ-54 שקל ביתר החברות. עלות שליחת הודעת SMS, היא עלות ממוצעת ודומה למסלולים רבים אחרים אצל החברות. בכמה מהחברות יש מכשירים ייעודיים למסלולים אלה שעלותם זולה (150-400 שקל בדרך כלל).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טבלת השוואה – חבילות סלולר לנוער. TheMarker
טבלת השוואה – חבילות סלולר לנוער/TheMarker

2. בחרו מכשיר זול, נוח ועמיד: הדבר העיקרי החשוב במכשיר ראשון לילד, חוץ מהמחיר הזול, הוא שיהיה עמיד ושהממשק למשתמש יהיה נוח ופשוט. על כן חשוב להתרשם בחנות מאופי בנייתו (מכשירי סליידר או צדפה, למשל, נוטים להיות עדינים יותר ממכשירים שהם מקשה אחת), ולתת לילד להתנסות מעט בתפעולו. בכל מקרה, שבדפוסי השימוש המצומצמים הללו, לא תקבלו עליו החזר חודשי אם תבחרו במכשיר יקר יותר.

3. הגדירו מספר מצומצם של מספרי טלפון אליהם ניתן להתקשר: בפלאפון, פרטנר וסלקום ניתן להגדיר כמות מוגבלת של מספרי טלפון שאליהם ניתן להתקשר מהמכשיר של הילד ובכל המכשירים ניתן - וכדאי - לחסום את הגלישה. בפרטנר אפשר להגדיר עד 20 מספרים מורשים שרק אליהם ניתן להתקשר ולשלוח SMS. בפלאפון ניתן לבצע את ההגדרה במכשירי הרשת החדשה (עד 10 מספרים), אך לא מכל מכשיר. כמו כן, למספרים המוגדרים לא ניתן לשלוח SMS מהמכשיר. בסלקום ניתן להגדיר כמה מספרים שרוצים, אך בחלק מהמכשירים לא ניתן לשלוח SMS למספרי הטלפון שהוגדרו. במירס לא ניתן אפשרות להגדיר מספר מוגבל של מספרים לשיחות יוצאות.

לדבר בטלפון. ShutterStock
יש לאפיין את אופי השימוש על פי היקף דקות השיחה והודעות הטקסט - כמו גם היעדים הפופולריים/ShutterStock

בני נוער

1. בחרו את התכנית שתתאים לדפוסי השימוש של הילד: לילדים גדולים יותר, שכבר מתקשרים לחבריהם ומסמסים לרוב, מומלץ לבחור בתוכניות אחרות. כל החברות מציעות בנק דקות ו-SMS, שאותם צריך להתאים לפי השימוש החודשי (ראו טבלה). סלקום ואורנג' מציעות גם שני מסלולים נוספים ("משתלם להיות צעיר" בסלקום ו"רטרו" בפרטנר), אך הם לא מתאימים לכל אחד.

2. רשמו את הילד למסלול עסקי דרך מקום העבודה שלכם: אם ההורה עובד בארגון שמאפשר לו להיות לקוח עסקי, הכי מומלץ לרשום את המכשיר של הילד למסלול זה. כך, גם אם אחד מבני המשפחה סטודנט או עובד מדינה, כדאי לצרף את הילד למסלול תחת שמו.

3. מסלולי חיילים זולים משמעותית ואפשר לקבל אותם לאחר קבלת צו ראשון בגיל 16.5: לצורך השוואה, אם ניקח מנוי המדבר 400 דקות ושולח 200 SMS בחודש, החשבון החודשי שלו בפלאפון יהיה כ-280 שקל, בעוד שבמסלול חיילים, הוא יהיה פחות מחצי מסכום זה.

4. מכשירים מומלצים לנוער: נוקיה 5310, סוני אריקסון W595 וסמסונג S5603.

אילוסטרציה. ShutterStock
כדאי לבדוק צירוף הילדים לתכניות מוזלות של מקום העבודה/ShutterStock

מבחינת מכשירים, ראוי לזכור כי מגיל 11 בערך, רוב הילדים מעודכנים בענייני הסלולר לפחות כמו המבוגרים ולעתים אף יותר. עד כדי כך, שהשימוש הפונקציונלי הבסיסי בטלפון (קרי: שיחות), הופך להיות משני אחרי עיצוב, תכונות מולטימדיה, משחקים ועוד. לשלומי עמיצור, עורך אתר WiseBuy, יש כמה המלצות, בעיקר למכשירים לא יקרים יחסית (כל המכשירים נסקרו על ידי מומחי האתר, לצד מכשירים דומים באותן קטגוריות).

לנוקיה ולסוני אריקסון יש סדרות של מכשירים סלולריים המתהדרות בעיצוב צבעוני וצעיר עם התמקדות במוסיקה, מה שאומר שמכשירי הסדרות כוללים מקשים ייעודיים כמו בנגן מוסיקה; תוכנה ייעודית; ורמקולים ואוזניות איכותיות יחסית. בסדרת XpressMusic של נוקיה, עמיצור ממליץ על הדגם 5310, שעולה כ-800 שקל.

מבין הסוני אריקסונים מומלץ ה-W595, שעולה 1,000 שקל וכולל גם מצלמה ברזולוציה של 3.2 מגה פיקסל. מכיוון שהטרנד החדש הוא מכשירי מסך מגע, לא חייבים לפסוח על קטגוריה זו, שכן חברת סמסונג יצאה בשנה האחרונה עם סדרת מכשירי טאץ' זולים יחסית. ה-S560, למשל, עולה 1,600 שקל, ומלבד מסך מגע הוא מצויד גם בנגן מוסיקה ובמצלמה.

ולא לשכוח - לעקוב אחר ההוצאות

לכל חברות הסלולר יש כלים ושירותים שבהם ניתן להיעזר כדי לעקוב אחרי החשבונית של הילדים.

בפרטנר אם תשלחו SMS עם הקוד bill למספר 999, תקבלו SMS חזרה עם מצב החשבון ותאריך עדכונו. השירות הוא ללא עלות.

בסלקום ניתן להגדיר התראה ב-SMS על גובה החשבון של הילד. אם, למשל, קבעתם שגובה החשבונית הרצוי הוא עד 100 שקל, ברגע שהמנוי יגיע לרף זה, תקבלו עדכון על כך בהודעת SMS. השירות הוא ללא עלות.

בפלאפון יש להתקשר למענה הקולי כדי לברר לגבי מצב החשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully